אור ירוק לרכבת הקלה בין חיפה לנצרת

הועדה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את תכנית משרד התחבורה להקמת רכבת קלה בין חיפה לנצרת. אורך המסילה יהיה כ- 43 קילומטרים.

עדו בן פורת , כ"ד בשבט תשע"ז

ישראל כץ
ישראל כץ
צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, בירך היום (שני) על החלטת הועדה הארצית לתכנון ובנייה של תשתיות לאומיות (הות"ל) להעביר לאישור הממשלה את התכנית משרד התחבורה להקמת רכבת קלה בין מטרופולין חיפה לנצרת.

השר כץ ציין כי הרכבת הקלה, שהוכרזה כפרויקט לאומי, תשרת את תושבי הצפון ותחבר את הערים נצרת , נצרת עילית והישובים שעל תוואי המסילה למטרופולין חיפה. לדבריו, המיזם החשוב יחזק את חיפה כבירת צפון הארץ.

אורך המסילה מחיפה לנצרת יהיה כ- 43 קילומטרים. לאורך התוואי מתוכננות 17 תחנות רכבת. תשע מתוכן יוקמו בתוואי בינעירוני, שאורכו כ- 34 קילומטרים. התחנות יוקמו במרכזית המפרץ, צומת וולקן, דרום קרית אתא, מרכז התחבורה קרית אתא, גבעת טל, שפרעם, יפתחאל, פאתי צפון נצרת ובריינה- משאד.

לצד כל תחנה, יוקם חניון חנה- וסע. בסוף הקטע הבינעירוני תמשיך הרכבת בתוואי העירוני, הקצר יותר, שאורכו כשבעה קילומטרים ושיעבור תחילה בנצרת עילית ולאחר מכן בנצרת. בנצרת עילית תעצור הרכבת הקלה בשש תחנות. לאחר מכן, היא תמשיך לנצרת ותעצור בשתי תחנות: ליד השוק העירוני ובתחנה הסופית בתופיק זיאד.

הרכבות שיסעו בין חיפה לנצרת הן רכבות מתקדמות, המופעלות בטכנולוגיה מסוג TRAM TRIN. רכבות אלה נוסעות במהירות של עד 100 קמ"ש, לעומת רכבות קלה רגילות, הנוסעות במהירות של עד 60 קמ"ש. הרכבת הקלה שתנוע על חשמל, כוללת קרון אחד בארוך של 52 מטר. הקרון יכול להסיע כ- 300 נוסעים, 170 מתוכם בעמידה. במסגרת הפרויקט יופעלו בין חיפה לנצרת 32 רכבות.