הריסת מבנה בלתי חוקי
הריסת מבנה בלתי חוקיצילום ארכיון: תנועת רגבים

מאז חילופי הממשל בארצות הברית וכניסת דונלד טראמפ לבית הלבן זינק מספר ההריסות של בתים בלתי חוקיים במזרח ירושלים.

על פי הדיווח הבוקר (שלישי) בעיתון ''הארץ'', מאז תחילת שנת 2017 הרסה העירייה 42 יחידות דיור. לפי נתוני עמותת השמאל הקיצוני ''עיר עמים'', בשנת 2016 נהרסו 203 מבנים שבנו ערבים בניגוד לחוק במזרח ירושלים, כמחציתם לאחר הבחירות בארה"ב בנובמבר. בשנת 2015 נהרסו 73 מבנים.

בעמותה טוענים כי עיריית ירושלים והעומד בראשה ניר ברק מקשים על ערביי מזרח העיר לקבל היתר לבתיהם. דו"ח שפרסמו העמותות ''עיר עמים'' ו''במקום'' מביא דוגמאות לתוכניות שהכינו תושבים ובוטלו או נדחו למועד בלתי ידוע על ידי העירייה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה מבצעת את צווי בתי המשפט כחובתה בחוק וללא משוא פנים. ההריסות מתבצעות במבנים שאינם חוקיים שנבנו ללא היתר. יידע כל מי שבוחר לבנות באופן לא חוקי שעיריית ירושלים תהרוס את ביתו. צר לנו שארגוני שמאל קיצוני מעודדים הפרה בוטה של החוק רק כדי לקדם את עמדותיהן.

''העירייה ממשיכה לקדם תוכניות לכל התושבים בכל חלקי העיר. בשכונות מזרח העיר מקודמות תוכניות להוספת יחידות דיור ובמטרה למנוע בנייה בלתי חוקית לא מוסדרת הפוגעת בתושבים. כמו כן ישנה עלייה בבקשות המוגשות על ידי התושבים להיתרים ובנייה חדשה בשכונות", נמסר.