משרדי המועצה הדתית ירושלים. ארכיון
משרדי המועצה הדתית ירושלים. ארכיוןצילום: נתי שוחט, פלאש 90

כ-150 בלניות בירושלים הועברו להעסקה ישירה בתקן קבוע במועצה הדתית בעיר. קליטת העובדות, שהועסקו עד כה בשכר נמוך ובתנאים של עובדות קבלן, התאפשרה בזכות התערבותו האישית של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, וכחלק מפעילות ההסתדרות לצמצום צורות העסקה פוגעניות במשק.

ניסנקורן בירך את הבלניות ואמר כי "היום עשינו צעד חשוב נוסף בהגנה על זכות העובדות להתקיים בכבוד. ציבור הבלניות עושה מלאכת קודש ונאלץ במקרים רבים להסתפק בתגמול שאינו הולם. מהלך זה מגלם בתוכו את הערכים החברתיים שעליהם קמה מדינת ישראל ואנו נמשיך לפעול ביתר שאת לצמצום הפערים ולחיזוק הביטחון התעסוקתי של העובדים".

בזכות מעברן של העובדות לדרוג דרגה וקליטתן כעובדות מן המניין, הבלניות ייהנו מחיזוק הביטחון התעסוקתי ומשיפור משמעותי בשכרן ובתנאי עבודתן, בכפוף לזכויות המעוגנות בהסכם הקיבוצי.

בנוסף לתוספות השכר המגיעות לעובדים בשירות המדינה, הבלניות יקבלו גם תוספת "כפיים" בגובה 10% משכרן, וזאת בהמשך להסכם המסגרת במגזר הציבורי, שחתמו יו"ר ההסתדרות ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון בחודש אפריל 2016.

הבלניות במועצה הדתית בירושלים מצטרפות לאלפי עובדות ועובדים אשר ממשיכים להיקלט להעסקה ישירה בימים אלו, כחלק מיישום ההסכם לצמצום תופעת עובדי הקבלן כפי שנחתם בין יו"ר ההסתדרות ניסנקורן לשר האוצר כחלון, ביולי 2015.

נזכיר כי תכנית ניסנקורן-כחלון כוללת מתווה רב שנתי למעבר להעסקה ישירה של עובדים במיקור חוץ ו"כתף אל כתף" לשירות המדינה והרשויות המקומיות, ולשיפור תנאי השכר של העובדים ברף הכנסה נמוך.