רשות המיסים
רשות המיסיםאילוסטרציה / פלאש 90

רשות המסים ערכה בימים האחרונים מבצע ביקורת באיזור צפת - במסגרתו נערכו 108 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ-9% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסה כדין.

במספרה בכרמיאל לא נרשמה קניית ביקורת של תכשיר לשיער שנערכה מספר ימים לפני הגעת הביקורת. בעל המספרה טען בתגובה: "אני בלחץ, הראש לא במקום".

בעסק לזגגות ומסגרות בצפת נמצאו שני צ'קים בסכום של כ-5,000 שקלים שלא נרשמו בספרי העסק. בעל המקום טען "אני רושם הכל, אבדוק".

בחנות הנעלה בקרית שמונה נמצאה מחברת המתעדת את הכנסות העסק ובהצלבה מול נתוני הקופה, גילו המבקרים כי לא נרשמה הכנסה בסכום כולל של כ-2,100 שקלים. המוכרת הסבירה לעורכי הביקורת כי "בסוף היום המנהלת באה ורושמת".

בדוכן למכירת בגדים בקניון בקרית שמונה מצאו המבקרים כי הכנסות שנתקבלו מחמישה לקוחות שונים במזומן לא נרשמו בספרים. המוכרת טענה, "שכחתי להוציא קבלות היום".

תצפית שהתבצעה על דוכן לממכר עוגיות באותו מקום, עלה כי בעל המקום לא רושם הכנסות. המפעיל הסביר למבקרים, "היה לי עוסק מורשה, עכשיו אני פטור ורושם בסוף היום".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה.