מהפגנות ה-BDS
מהפגנות ה-BDSצילום: הדס פרוש. פלאש 90

מפגינים פרו פלסטיניים מנעו משגריר ישראל בדבלין, זאב בוקר, להופיע באוניברסיטת טריניטי בדיון שארגנה אחת מאגודות הסטודנטים שם.

האגודה נאלצה לבטל את האירוע לאחר שהמפגינים השתלטו על הקומה השנייה בבניין בו היה אמור להתקיים בדיון, חסמו אותה וקראו קריאות בגנות ישראל.

גרייס קונווי, אחד מראשי האגודה אמר כי "אנחנו מצטערים מאוד על הביטול ועל התגובה הזו. אין שום מקום לאפליית שגריר ישראל. היה כאן רצון לייצר דיון נייטרלי ולשמוע את השגריר הישראלי".

במשרד החוץ פרסמו הודעה חריפה בעקבות האירוע והביעו "זעזוע לנוכח הפעולה הזדונית של קבוצת מפגינים אשר פגעו בזכותו של שגריר ישראל לחופש ביטוי באוניברסיטת טריניטי בדבלין".

"מפגינים אלו, שרו שירים התומכים בשואה והקוראים להשמדת ישראל ובו בעת מנעו כניסה לאולם ההרצאות. אין לאנשים אלו כל עניין בסיוע לפתרון הסכסוך עם הפלסטינים. הם מעדיפים דווקא ללבות את אש השנאה", לשון הודעת המשרד.

גורם מדיני ציין, "מצער לראות שקבוצה קיצונית וקיקיונית מונעת חירות אקדמית ושיח פתוח מקהל מאזינים אירי. לצערנו, זו השיטה המאפיינת את ארגוני ה-BDS. אנחנו בטוחים שאוניברסיטה ראויה כטריניטי תנקוט בצעדים הנדרשים על מנת להתמודד עם יוזמי החרם וההפגנה".

במשרד החוץ אמרו עוד כי הם מצפים משלטונות אירלנד "לנקוט בצעדים הנדרשים על מנת להבטיח את חופש הביטוי של שגריר ישראל".