שמואל אבואב
שמואל אבואבצילום: עצמי

שר החינוך נפתלי בנט החליט היום (שלישי) למנות את שמואל אבואב לתפקיד מנכ"ל משרד החינוך במקומה של מיכל כהן שביקשה לפרוש מהתפקיד לאחר ארבע שנים.

השר בנט יביא את המינוי לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב.

אבואב מכהן בשנים האחרונות בתפקיד יו"ר קרן נאור, קרן חברתית-אזרחית אשר מפעילה פרויקטים חברתיים רבים ומגוונים, בדגש על תחומי המאבק בקטל בדרכים, שיפור מצבה של אוכלוסיית הילדים והנוער בסיכון בישראל, וכן בליווי ובתמיכה לעיירות הפיתוח והפריפריה.

לאבואב ניסיון עשיר בתחום השירות הציבורי. הוא כיהן בעבר בתפקיד מנכ"ל משרד החינוך וליווה את שיקום מערכת החינוך בצפון לאחר מלחמת לבנון השנייה, והיה שותף בגיבוש הרפורמה בבתי הספר היסודיים "אופק חדש".

לפני כן כיהן אבואב כמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון. במסגרת תפקידו זה עסק בתכנון, פיתוח ובניה של יחידות דיור, טיפול באוכלוסיות החלשות ובקידום הדיור הציבורי.

במשך 15 שנים הוא כיהן כראש המועצה המקומית קריית טבעון. במהלך תקופה זו הוא הביא לקידומו של היישוב והביא אותו להישגים חשובים ובעלי משמעות - בתחומי הפיתוח, הבינוי, החינוך והתרבות. על פעילותו בתפקיד זה זכה אבואב במשך תשע שנים ברציפות בפרס ניהול כספי תקין מטעם משרד הפנים.

לצד תפקידים אלה, כיהן אבואב כיו"ר ועדת המנכ"לים של משרדי ממשלה לטיפול בנושא יוצאי הקהילה האתיופית, יו"ר ועדת החינוך של השלטון המקומי, יו"ר המכון לפיתוח מבני חינוך ורווחה ויו"ר עמותת אל סם.

לאבואב תואר שני בתחום מנהל השלטון המקומי מטעם אוניברסיטת חיפה.