נחלצה לעזרת הצפוניים
נחלצה לעזרת הצפונייםצילום: עופר עמרם

שרת התרבות והספורט נחלצה לעזרה. היום (רביעי) אחר הצהריים תמריא עירוני נהריה למשחק הגומלין שלה מול גאזינטפ הטורקית, למשחק במסגרת שלב שמינית גמר היורופקאפ כשהיא פייבוריטית להעפלה לשלב הבא, לאחר שבמשחק הראשון ניצחה בהפרש של 21 נקודות.

ברגע האחרון, רגע לפני הטיסה אל הקבוצה הצפונית במסעה לטורקיה תצטרף שרת התרבות והספורט מירי רגב.

נסיעתה של רגב עם הצפוניים לטורקיה, מגיעה לאחר שכוחות הביטחון הטורקים דרשו נוכחות שר בכדי לאשר את ליווי הקבוצה בנשקים. רגב, שפעלה רבות למען יציאתה של נהריה אל המשחק שהוטל בספק בשל סמיכות העיר הטורקית אל מעוזי דאע"ש, נענתה בחיוב ואמרה כי תצטרף אל הצפוניים.

כזכור, בתחילה בשירות הביטחון הכללי הטילו איסור על נהריה לצאת למשחק הגומלין בטורקיה, ולאחר התערבות שרת התרבות והספורט וראשי לשכתו של ראש הממשלה נתניהו, התירו אלה את הטיסה בתנאים מגבילים.

איגוד הכדורסל יחד עם משרד התרבות והספורט חכרו מטוס מיוחד שיביא את הקבוצה הצפונית עד לשדה התעופה בעיר הטורקית הסמוכה לגבול עם סוריה. לשם אמורים אלה להגיע כשעתיים בלבד לפני שריקת הפתיחה, ויצאו ישירות משם אל המשחק מבלי להתעכב בדרך בשום מקום.

גם חזרתה של הקבוצה הצפונית אל ישראל תתרחש באופן מיידי לאחר שריקת הסיום, כשזו גם צמצה את מספר הטסים למשחק, בהתאם לדרישת כוחות הביטחון הישראלים.

כוח אבטחה מטעם השב”כ כבר יצא למקום,כשגם בטורקיה יקבלו שחקני נהריה והצוות המקצועי לאבטחה חסרת תקדים.

נהריה אמנם מגיעה למשחק לאחר הכנה לקויה ושעה ספורה בלבד לפני שריקת הפתיחה, אך עיקרון הספורטיביות ושיקולי הביטחון, הם אלה שחשובים להם יותר מכל, אמרו בקבוצה הצפונית.