טייטל
טייטלפלאש 90

רבקה טייטל, רעייתו של ג'ק טייטל המרצה שני מאסרי עולם בגין רצח פלסטינים, פונה למ"מ נציב שב"ס ומבקשת להפסיק את הפגיעה בזכויות בעלה, מה שגורם לפגיעה קשה בה ובילדיה.

ג'ק טייטל שובת רעב כבר אחד-עשר יום בעקבות העברתו הפתאומית לכלא רימונים, והרעת התנאים הקשה המתבטאת בעיקר בהפחתת ביקורי משפחתו באופן דרסטי.

"עד לאחרונה היה ג'ק בכלא איילון, אולם לפני כשבוע הוא הועבר באופן פתאומי וללא סיבה נראית לעין לכלא רימונים", כותבת טייטל למ"מ נציב שב"ס, גונדר אשר וקנין. "בנוסף להעברה הבלתי צפויה הנוגדת את רצונו, פגעתם קשות בהסדרי הביקור של ילדי ושלי. עד ההעברה, נהנינו משלושה ביקורים פתוחים של שעה, וכעת קבלנו הודעה שיותר לנו לבקר רק אחת לחודש למשך חצי שעה בלבד.

''עוד נאמר לנו כי גם ביקור זה יתקיים מעבר למחיצת זכוכית, כאשר מתקשרים במערכת טלפונים משני עברי הזכוכית. ילדי יאלצו להסתפק בראייה של אביהם, ללא אפשרות למגע פיזי כלל!", הסבירה.

"לג'ק ולי חמישה ילדים, הגדולה בת 12 והקטן בן כשנתיים", כותבת טייטל. "מיותר לציין שצמצום מספר הביקורים וכן הפגיעה באופיים – שינוי מביקורים פתוחים לביקורים סגורים – פוגעת קשות בילדינו. הם מרבים לשאול "למה אבא לא מתקשר? למה לא נוסעים לבקר אותו?" וכדו'. כל שנותר לי לענות הוא שאבא מנוע מלהתקשר משום שהוא שובת רעב כדי להילחם על הזכות שלהם להרגיש מעט 'אבא"', אפילו אם זה רק לשעה בשבוע.

"בננו בן השנתיים אוחז בכל דבר המזכיר טלפון – שלטי מזגן וכדו' – וקורא לתוכם 'אבא, אבא'. אביו חסר לו מאוד ללא ספק! אני לא יודעת מה הם השיקולים שבגללם הרעתם את התנאים של בעלי, אבל דבר אחד ברור, אסור שילדיו יאלצו לשלם מחיר עוד יותר כבד ממה שכבר הם משלמים", כתבה טייטל.