המטרה של כץ:
70 קווי תעופה בנמל "רמון" בדרום

שר התחבורה הנחה את רשות שדות התעופה לפתח כ-70 קווי תעופה לנמל "רמון" בתמנע שבדרום.

רעות הדר , כ"ו בשבט תשע"ז

אילוסטרציה
אילוסטרציה
צילום: ISTOCK

שר התחבורה ישראל כ"ץ (הליכוד) הנחה את רשות שדות התעופה לפתח כ-70 קווי תעופה לנמל התעופה הבינלאומי בתמנע ע"ש אילן ואסף רמון, כחלק מהסכם "השמיים הפתוחים" ומימוש היכולת הטמונה בשדה התעופה החדש.

נמל התעופה "רמון" יחליף את נמל התעופה אילת ונמל התעופה עובדה באפריל 2017. הוא יהיה השני בגודלו בישראל אחרי נמל התעופה בן גוריון.

במהלך עבודת הכנה ברשות שדות התעופה נערכו דיונים ומגעים בין רשות שדות התעופה לחברות התעופה ובוצעה סקירת שווקים מרכזיים באירופה ובמזרח הרחוק.

צוות השיווק של רשות שדות התעופה העוסק בפיתוח קווי התעופה לתמנע, אשר החל עבודתו לפני כשנה וחצי, ניהל עד כה מגעים עם חברות תעופה בעלות פוטנציאל לתפעול קווים לשדה התעופה ''רמון'', כדוגמת חברת RYANAIR שהגישה בקשה להקים בסיס פעילות שבו ישהו בין שמונה לעשרה מטוסים בהתאם לנפח הפעילות המתוכנן.

חברות תעופה נוספות כמו Wizz ו-Easy-jet שטסות כבר עכשיו לשדה התעופה ''עובדה'' הודיעו שיגדילו את מספר הטיסות כשהפעילות ב"עובדה" תעבור לנמל התעופה החדש בתמנע.

השר כ"ץ אמר כי ''ביטול האגרות לשלוש שנים לחברות התעופה הטסות ל'עובדה' ובהמשך לנמל, הינו תמריץ חשוב לחברות התעופה. אילת הינה יעד וגורם מרכזי המניע את השוק לנמל התעופה רמון, אך חברות התעופה רואות בטיסה ל'עובדה' ובהמשך לנמל החדש 'רמון' אלטרנטיבה עסקית טובה לטיסות לישראל".

שר התחבורה הוסיף, "אנחנו ממשיכים לפתוח את שדות התעופה בישראל ומנחיתים את המחירים כדי שהמהפכה הצרכנית תגיע לכל בית והציבור הישראלי יהיה המרוויח העיקרי. לקראת פתיחת נמל התעופה רמון נביא יותר חברות תעופה ומטוסים הטסים לישראל וממנה והתחרות על הצרכן הישראלי מורידה את מחירי הטיסות בעשרות אחוזים".