"מעמד מרגש"
"מעמד מרגש"צילום: חמדת הדרום

מכללת חמדת הדרום לחינוך ליד נתיבות ערכה טקס הענקת תואר שני (M.Ed.) ל-122 בוגרים ובוגרות בתכניות למנהל וארגון מערכות חינוך, חינוך מדעי, והתרבות היהודית בזיקתה לתנ"ך.

בטקס, בהנחיית ראש ביה"ס ללימודי תואר שני פרופ' אלי זמסקי, השתתפו נשיא המכללה פרופ' שאול קרקובר, מנכ"ל המכללה קובי ויצמן, יועץ המכללה מהאגף להכשרת עובדי הוראה דוד בוסקילה, סגנית נשיא המכללה ד"ר צביה בר שלום, חברי הסגל ומשפחות הבוגרים. את הטקס ליוותה באתנחתא מוסיקלית הנבלאית רבקה ארקי-אמר, וחולקו במהלכו שלוש מלגות לסטודנטים מצטיינים.

נשיא המכללה פרופ' קרקובר ציין בדבריו כי "כל אחד עובר בחייו תחנות שונות, והגעתם לתחנה חשובה שבה אתם מקבלים תואר שני. במקצועות רבים דוגמת הצבא ישנן דרגות שונות וכפי שאמר נפוליאון כי 'כל חייל נושא בתרמילו את שרביט הגנרל'.

הקצין מתקדם אט אט עד אפשרות הגעה לדרגת הרמטכ"ל הגבוהה ביותר. כך גם בחינוך האקדמי - סיימתם תואר ראשון, אך לקחתם יוזמה והמשכתם לתואר השני. למרות ששאפתם והגשמתם את המטרה יש עוד תחנות בדרך - אם בתפקידים המקצועיים השונים במערכת החינוך, ואם בשדה האקדמי כהמשך ללימודי הדוקטורט. התחנה הזו שעברתם עכשיו הופכת אתכם לשגרירים ושגרירות של המכללה, שכן אתם נושאים עמכם ברזומה את שם המכללה ויוקרתה".

מנכ"ל המכללה קובי ויצמן ציין כי "זהו מעמד מרגש - הענקת תואר שני בחינוך לבוגרים ובוגרות, מורים ומורות חדורי מוטיבציה להמשיך וללמוד ולהתמקצע בניהול, מדעים ומקרא. זהו רווח גדול לתושבי הדרום, ואנו במכללה נמשיך לפתח ולהגדיל את המסלולים ולאפשר לימודים ברמה גבוהה ואיכותית."

נציג האגף להכשרת עובדי הוראה דוד בוסקילה ציין, "אנו מצויים בין פרשת יתרו למשפטים וכמובן שאלו שתי פרשיות שעוסקות בהעברת התורה לעם ישראל. גם אתם עוסקים בחינוך ובהעברת התורה של המקצועות השונים לתלמידיכם. המעשים הקטנים שלכם כמחנכים הם שיכולים לשנות את העולם, וגם אם לעיתים החברה לא יודעת להעריך את גודל עשייתכם כמחנכי הדורות הבאים, הרי שברורה לכל בר דעת חשיבות שליחותכם בעולם. אני רוצה לברך אתכם שעם התואר השני שבאמתחתכם תמשיכו לעשות את שליחותכם נאמנה למען חינוך ילדי ישראל ועם ישראל."

שימרית שטרית, נציגת הסטודנטים, ציינה בדבריה כי "בחרתי בחוג 'התרבות היהודית וזיקתה לתנ"ך', מתוך שיקול שתכניה מהווים המשך והרחבה להשכלתי בתואר הראשון בספרות יהודית וכללית. בנוסף גם משום שהתכנית נראתה לי מגוונת ומעניינת לאור נגיעותיה בתכנים מהתנ"ך, ספרות, היסטוריה, לשון, הגות יהודית ועוד.

ניתן לסכם את הלמידה בחוג זה כעשירה ומגוונת, מסקרנת ומעוררת חשיבה הנעשית בהובלת צוות מרצים מקצועי ומיומן המגלה בקיאות בתחום הדעת, הפתוח לשמיעת תשובות הסטודנטים ומגלה יחס אישי ומכבד. היום, משזכיתי להיות מורה לתרבות יהודית בתיכון האזורי הממלכתי מרחבים, אני רואה ביתר תוקף את חשיבות הוראת התרבות היהודית וזיקתה לתנ"ך לכל ילדי ישראל."