שחקני נהריה. העפילו לרבע הגמר
שחקני נהריה. העפילו לרבע הגמרצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

באווירה עוינת וכשהם במתח רב, ולא מהסיבות הספורטיביות, העפילה הערב (רביעי) עירוני נהריה אל שלב רבע גמר היורופקאפ.

הצפוניים העפילו לשלב הבא על אף שחטפו תבוסה מגזיאנטפספור הטורקית בת 15 נקודות, זאת בזכות יתרון 21 נקודות מהמשחק הקודם שנערך בין השתיים בשבוע שעבר באולם עין שרה שבנהריה.

אם נראה היה לאחר הניצחון הגדול בשבוע שעבר, שמשחק הגומלין בין השתיים יתקיים לפרוטוקול בלבד, אזי שסוגיית האבטחה סביב המשחק שינתה את יחסי הכוחות. כזכור, בתחילה נאסר על הצפוניים לצאת לעיר הסמוכה לגבול עם סוריה ולמעוזי דאע"ש, כשרק לאחר התערבות השרה רגב וראש הממשלה נתניהו, אישרו בשירות הביטחון הכללי את היציאה של הקבוצה תחת תנאים מגבילים.

לאחר התניה של כוחות הביטחון הטורקים, אל הקבוצה הצפונית הצטרפה גם שרת התרבות והספורט מירי רגב, כשגם יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי נכח במשחק.

נהריה שהגיעה שעה בלבד לפני שריקת הפתיחה אל האולם, לא התאמנה והתכוננה כראוי למשחק, אך בזכות הפרש הנקודות מהמשחק הקודם הצליחה לסמן וי ולהעפיל לשלב הבא במפעל.

הטורקים שאוהדיהם סיפקו אווירה עויינת למדי, צלפו מחוץ לקשת השלוש ללא הפסקה ונהריה נכנסה לפיגור דו ספרתי בשלב מוקדם של המשחק, כשנראה היה ששחקניה מתקשים לשים בצד את הסוגיה הביטחונית ואלה הרבו לאבד כדורים ושיחקו משחק מפוזר שלא מתאים להם. לאחר 10 דקות של משחק, הובילו הטורקים על הצפוניים בתוצאה 10:23.

למרות פתיחת רבע שני טובה של האורחים מישראל, הטורקים חזרו מהר מאוד להוביל והגדילו את ההפרש שהגיע עד ל-22 נקודות. אל הפסקת המחצית ירדו השתיים כשהיתרון עמד על 10 נקודות בלבד לזכות הטורקים, עם 28:38.

הטורקים שידעו כי כל ניצחון מתחת ל-21 נקודות ישאיר אותם רק עם המחמאות, פתחו את המחצית השניה והרבע השלישי בסערה. שלשות, התקפות מתפרצות ושליטה מוחלטת במשחק העלתה את היתרון לכדי 21 נקודות, ויינסי גייטס השאיר את נהריה בתמונת ההעפלה לשלב הבא. את הרבע סיימו השתיים בהפרש 20 נקודות, 43:63.

נהריה מיאנה להרים ידיים, ואת הרבע האחרון והמכריע פתחה עם ריצת 11:2. היתרון של הטורקים המשיך להתקזז כשירד עד ל-13 נקודות, אבל אחרי שלשה נוספת, התקרבו אלה למחוק את היתרון מהמשחק הקודם של הצפוניים.

בשניות הסיום החטיאו הטורקים שלשה ושולדברנד, המצטיין של נהריה במשחק, סגר עניין מהקו שקבע - 65:80 לטורקים, שאמנם הביסו את הצפוניים אך מודחים מהמפעל בשל היתרון הגבוה יותר במשחק הקודם. נהריה, שתחזור באופן מיידי וישירות לישראל, שורדת את המסע האירופי לטורקיה כמו גם את מסעה במפעל האירופי.

נהריה מעפילה אל שלב רבע הגמר, בו שמונה הגדולות של המפעל ייפגשו.