איילת שקד
איילת שקדצילום: חזקי עזרא

הוועדה לבחירת שופטים הודיעה על בחירתם של ארבעה שופטים לבית המשפט העליון: ד"ר דוד מינץ, שופט מחוזי ירושלים, שופטת המחוזי בחיפה, יעל וילנר, נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, יוסף אלרון ושופט מחוזי תל אביב, ג'ורג' קרא.

רביעיית השופטים שנבחרה תחליף את ארבעת השופטים היוצאים: נאור, רובינשטיין, ג'ובראן וזילברטל. כמו כן הוועדה החליטה למנות את פרופסור דוד האן לשופט מחוזי.

השופטת יעל וילנר היא שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, בוגרת בית הספר הדתי "חורב" בירושלים, שירתה בשירות לאומי בקריית שמונה. ב-1998 מונתה כשופטת בבית משפט השלום בחיפה וב-2004 מונתה כרשמת וכשופטת בפועל של המחוזי בעיר.

השופט דוד מינץ עלה ארצה מאנגליה בשנת 1970. לאחר שסיים את לימודיו התיכוניים במדרשיית נועם, שירת בצה"ל בישיבת הסדר בגוש עציון כקצין בחיל השריון.

מינץ למד לקראת לימודי הסמכה לרבנות במכון אריאל, ירושלים. לאחר שנים שעבד כעו"ד עצמאי מונה לכהונת שופט של בתי משפט השלום בירושלים ואח"כ במחוזי. הוא תושב הישוב דולב בבנימין, משמש כמרצה לדיני חדלות פירעון באוניברסיטה העברית בירושלים.

השופט יוסף אלרון הוא נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, נחשב לשופט שמרן ומוצלח במיוחד. שופטי בית המשפט העליון בוועדה ומחוצה לה, ובראשם הנשיאה הבאה של העליון, השופטת אסתר חיות, התנגדו נחרצות למינוי של אלרון מאחר והוא "לא קורץ" מהחומר שממנו בנויים שופטים בבית המשפט העליון.

השופט ג'ורג' קרא הוא שופט בית המשפט המחוזי תל אביב. הוא יליד יפו ובן למשפחה ערבית נוצרית. סיים את לימודי המשפטים בשנת 1973 באוניברסיטת תל אביב. באוגוסט 1989 מונה כשופט בית משפט השלום בתל אביב, ולאחר שנתיים - לשופט בית המשפט המחוזי בעיר. בהמשך כיהן כסגן נשיא בית המשפט.

שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה "היום הזה עשינו היסטוריה. הערב מינתה הוועדה לבחירת שופטים שבראשותי ארבעה שופטים לבית המשפט העליון, וזאת לאחר שבחרנו כבר כמאה וחמישים שופטים מתחילת הקדנציה ועד כה. מינויי השופטים הערב מביאים לידי ביטוי את הגיוון האנושי והמשפטי שכל כך נדרש לנו כחברה ושהיה כל כך חסר, עד היום, בערכאה המשפטית הגבוהה. ההגאים של ספינת הדגל המשפטית שלנו שינו הלילה את כיוונם".

שקד הוסיפה "חוזקה של המערכת המשפטית טמון בגיוונה ובשונות הקיימת בהרכבה האנושי. המינויים החדשים מביאים לידי ביטוי את התפיסה הזו ובקרוב מאוד יכניסו לאולמות בית המשפט העליון קולות וגוונים שלא היו מוכרים בו.

אין לי ספק שהמסלול החדש שקבענו הערב לספינה יעזור לה לצלוח את הגלים המשפטיים שעוד נכונו לנו. לחיי מסלולה החדש של הספינה".

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור הוסיפה, "ברכותיי לכל המועמדים אשר נבחרו היום לכהונת שופטים בבית המשפט העליון, נקבל את כולכם בברכה. תודות לחברי הוועדה לבחירת שופטים".

לשכת עורכי הדין בירכה על החלטת הועדה לבחירת שופטים, "המינויים שאושרו היום הינם מינויים מעולים המחזקים את ביהמ"ש העליון. יש לברך במיוחד את נשיאת ביהמ"ש העליון מרים נאור ושרת המשפטים איילת שקד אשר חרף המחלוקות הובילו את הוועדה להסכמה ולפשרה שגישרה על הפערים ואפשרה את בחירת ארבעת השופטים במקשה אחת".