אבי דיכטר
אבי דיכטרצילום: חזקי ברוך

על רקע הקולות החדשים העולים מוושינגטון, התייחס ח''כ אבי דיכטר בסרטון שפורסם בדף הפייסבוק שלו לפתרונות המוצעים לסיום הסכסוך הערבי ישראלי.

''במצב שבו יש 12 מיליון וחצי איש בין הירדן לים, 6 וחצי מיליון יהודים ו-6 מיליון לא יהודים, ברור לחלוטין שלא תהיה מדינה אחת שבה תהיה זכות הצבעה לכנסת של 6 מיליון לא יהודים. הסוגיה הזו לא עומדת על הפרק. כל מי שמנסה להלך עלינו אימים, צריך להיות לו ברור – לא נאפשר מצב שבו תהיה מדינה שיהיה בה רוב ערבי''.

בנוגע לפתרון שתי המדינות אמר, ''מדובר בסוגיה תיאורטית, זה כמו לשאול עם מי נחתום הסכם שלום עם סוריה היום - עם איזה פלג? עם מי בעיראק? זו סוגיה תיאורטית שכבר עשר שנים לא רלוונטית. אנחנו 23 שנים לאחר הסכם אוסלו. הסכם אוסלו נכשל. המציאות הזו של ישות פלסטינית מפורזת לא מתקיימת כבר הרבה מאוד שנים''.

בנאומו בכנס ועידת הנשיאים שנערך השבוע בכנסת, התווה ח''כ דיכטר את הצעדים הנדרשים מול השינויים באזורנו ואמר ''לאחר 6 שנים של מה שכונה בטעות 'האביב הערבי' ובעצם היה חורף קודר, שמענו את ההצהרות החשובות מוושינגטון, וסוף סוף התקבלה ההבנה שאנחנו לא אחראים לכל ההרס והתפרקות המדינות במזרח התיכון.

הסכסוך הישראלי פלסטיני הוא כבר לא הנושא המרכזי אצל הערבים. ראשית משום שאין התקדמות בו, שנית משום שאנו מתווכחים על פתרון שתי המדינות, בזמן שאנחנו חיים כבר עשר שנים במציאות של שלוש מדינות לשני עמים. חמאס השתלט על רצועת עזה והם הישות השלישית כאן, לצד הרשות הפלסטינית ברמאללה ומדינת ישראל. לכן כל אלו שמדברים על מדינה אחת או שתי מדינות - קודם כל עלינו לפתור את בעיית המדינה השלישית – חמאס בעזה. זו שנשלטת בידי ארגון טרור, מזוהה עם איראן, מקושרת לדאע"ש בסיני, ובונה את עצמה כישות טרוריסטים שבונה אלמנטים צבאיים כדי להיכנס לישראל במחשבה התקפית''.

ח''כ דיכטר הבהיר מהי לדעתו הדרך בה יש להתקדם, ''עלינו לבנות בירושלים. למה בירושלים? כפי שכולנו יודעים ההיסטוריה המודרנית לא התחילה ב1967. זו התחילה לפני מאה שנים בהצהרת בלפור.

ב1947 תוכנית החלוקה הציעה לישראל 55 אחוז מהשטח. ירושלים לא הייתה תחת ריבונות ישראלית. ולמרות זאת בן גוריון קיבל אותה. הערבים דחו את הצעת החלוקה ופלשו עם 7 צבאות כדי לקחת מאה אחוז מהשטח. מלחמת העצמאות הסתיימה עם 78 אחוז מהשטח בידיים שלנו. ב-2017 50 שנה לאחר מלחמת ששת הימים, יש לנו היום 260 אלף יהודים שגרים מעבר לקווי 67. ו240 אלף בתוך קווי 67. אז אלו שחולמים על חזרה של קווי ירושלים לקווי 67 – שטויות! זה לא יקרה''.

ח''כ דיכטר דיבר גם על חשיבותה של בקעת הירדן, ''איראן היא מדינת אויב של ישראל, והיום בינה לבין ישראל יש רק חוצץ אחד במזרח (ירדן) אך בצפון סוריה כבר מפורקת. לכן בקעת הירדן תהיה חלק ממדינת ישראל בכל פתרון עתידי''.