שרה נתניהו במפגש עם ילדי בית הספר בסידני
שרה נתניהו במפגש עם ילדי בית הספר בסידניצילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ביקרו בבית הספר היהודי "מוריה" בסידני שבאוסטראליה, מלווים על ידי ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול ורעייתו.

הילדים קיבלו את ראשי הממשלה בקריאות שמחה ושרו בעברית "ירושלים של זהב". ראשי הממשלה והרעיות השתתפו בשיעור לימוד עברית עם התלמידים ושוחחו איתם. ראש הממשלה נתניהו אף קרא לילדים לבקר בישראל.

לאחר שילדי בית הספר ניגנו ושרו את המנוני המדינות אמר נתניהו לילדים, "כשבאים לאוסטרליה מרגישים חום. ראשית, השמש זורחת; שנית, אנשים מתנהלים בצורה בלתי פורמלית לגמרי, כמו בישראל; ושלישית, קיימת ידידות אמיצה בין שתי המדינות, ומעין תחושה של נפשות תואמות.

"אני חש זכות גדולה להגיע לאירוע הזה עם רעייתי שרה", הוסיף נתניהו, "אין זאת הפעם הראשונה שאני מבקר באוסטרליה, אך זאת הפעם הראשונה שאני כאן במסגרת תפקידי כראש ממשלת ישראל וכדי להושיט את ידינו בידידות. יד זאת, כפי שאמר עכשיו מלקולם טרנבול, מושטת כבר מאה שנה. הידידות בינינו היא בת מאה שנים, ואנו מציינים כעת את מאה השנים הבאות שלה".

"אני שירתתי בצה"ל חמש שנים. עברתי אימונים רבים, צעדתי ברחבי הארץ, תרתי בה. זה לא היה טיול. סוחבים על הגב פק"ל של 50 קילו. זאת לא חוויה נעימה כל כך. אך אני זוכר שכשהיינו במסעות הללו, הייתי נוהג להסתכל סביב על הארץ ואומר לעצמי שיש בה משהו קסום. אני זוכר שהגענו אל מרגלות המצדה אחרי מסע ארוך ומפרך. אפשר היה לחשוב שאלך לישון, שאתן לגוף לנוח, אך לא הצלחתי להירדם. הסתכלתי על המבצר שגם הוא נראה פעם כסופו של הסיפור היהודי. הבטתי למעלה ואמרתי, אנחנו כאן, הרומאים הלכו, העם היהודי והמדינה היהודית חזרו לחיים והם מסוגלים להגן על עצמם, יכולים לבנות לנו עתיד, מסוגלים לתרום לאנושות", סיפר נתניהו לילדים.

"זאת הלידה המחודשת של המדינה היהודית וזה הביא לשינוי במצבם של היהודים בכל מקום. כי יהודים בכל מקום שאבו כוח, עוצמה, אמונה וגאווה מהקמת מדינת ישראל", הוסיף נתניהו, "נתן שרנסקי אמר לי שכששמע על מבצע החילוץ באנטבה, זה נתן לו אמונה גדולה וביטחון גדול בהתנגדותו למעצמה הסובייטית האדירה. יהודים השתנו שעה שהמדינה היהודית שינתה את ההיסטוריה היהודית ואת הגורל היהודי. אתם חלק מגורל זה. אתם חלק מהעם היהודי שנולד מחדש".

לדבריו, "אם יש דבר אחד שאוכל לומר לכם היום הוא: היו יהודים גאים. עימדו בגאווה. עימדו לצדה של ישראל ועימדו לצד העם שלנו. היו יהודים גאים, בסידני ובירושלים, ובואו השנה לירושלים".

במהלך הביקור העבירה אחת המורות בבית הספר מכתב הממוען לשרה נתניהו.

נתניהו משתתפת מזה מספר שנים באירועים של חיילים בודדים ושל גרעין צבר, המעלה חיילים בודדים לישראל לשירות בצה"ל. בקיץ 2015, באירוע של גרעין צבר, הפתיעו את אחד החיילים והביאו את אמו מאוסטרליה, והחייל נפגש עם שרה נתניהו שחיבקה אותו והביעה הוקרה על החלטתו לשרת כחייל בודד בצה"ל.

הבוקר נסגר המעגל, כאשר האם העבירה מכתב בו כתוב, "שרה היקרה, כמו שאת חיבקת את הבן שלי הייתי רוצה גם לחבק אותך בכל ליבי, אמא של חייל בודד, ז'אנה".

האם הודתה במכתב לנתניהו על תמיכתה ואמרה כי התרגשה מהמפגש שלה עם בנה והעניין שגילתה בו. "הגעגועים הרבים לבני הוקלו בידיעה שבני זוכה לכזאת קבלת פנים חמה".

שרה נתניהו התרגשה מאוד מהמכתב ומהזכות ללוות חיילים בודדים בהחלטה הלא פשוטה שלהם לעזוב הכל ולעלות לארץ לשירות בצה״ל. עוד ציינה כי כשהיא נפגשת עם החיילים הבודדים היא תמיד חושבת על האמהות שלהם ומצדיעה להן.