כפל תפקידים בעייתי
כפל תפקידים בעייתיצילום: עבד רחים קעטיב. פלאש 90

אחד החברים החדשים שנבחרו ללשכה המדינית של ארגון לחמאס הוא ד"ר סהיל אחמד חסן אלהנדי המשמש מאז 2012 כיו"ר התאחדות הפקידים של עובדי אונר"א ברצועה.

במרכז המידע למודיעין ולטרור מציינים כי ב-2015 וב-2016 הוביל ד"ר אלהנדי פעילות מחאה נגד הנהלת אונר"א, בשל כוונת הארגון לצמצם את פעילותו ברצועה על רקע קיצוץ בתקציבים. המחאה כללה בין היתר עיצומים ושביתות במוסדות אונר"א ברצועה, אשר לוו בכיסוי תקשורתי נרחב. בדצמבר 2016 הגיעה התאחדות פקידי אונר"א ברצועה להבנות עקרוניות עם הנהלת הארגון והפסיקה את פעילות המחאה והעיצומים.

בנוסף לתפקידו כיו"ר התאחדות הפקידים עובדי אונר"א משמש ד"ר סהיל אלהנדי כמנהל בית ספר יסודי פלסטין לבנים לפליטים של אונר"א.

במרכז מעירים ומציינים כי בעקבות הפרסומים על היבחרו ללשכה המדינית של חמאס ברצועה יצא אלהנדי בשורה של הצהרות, בהן הכחיש בתוקף כי הוא נבחר כחבר הלשכה המדינית של חמאס. הוא אף ציין, שבכוונתו להגיש תביעה משפטית נגד הגורמים שדיווחו על בחירתו. חמאס מצידה לא התייחסה עד כה באופן פורמאלי לסוגיית היבחרו של ד"ר אלהנדי.

עם זאת להערכת חוקרי מרכז המודיעין יש להתייחס בחשדנות להכחשות ד"ר אלהנדי. "אנו סבורים שההכחשות הנמרצות נובעות מכך,שהפרסום על בחירתו ללשכה המדינית של חמאס עלול לגרום לאלהנדי ולחמאס לקשיים בהתנהלותם מול אונר"א, אשר אלהנדי נמנה על עובדיה הבכירים", אומרים שם ומזכירים כי "בעבר הביעה אונר"א את התנגדותה להשתייכות פקידיה לחמאס או לארגונים אחרים הגם שנמנעה מלאכוף זאת על עובדיה".