הסיור בגאולת ציון
הסיור בגאולת ציוןצילום: האיחוד הלאומי

הנהלת מפלגת האיחוד הלאומי ערכה אמש (רביעי) "כנס חירום" בעקבות העובדה שטרם החלו העבודות לבניית יישוב חדש למפוני עמונה, חרף התחייבות מפורשת של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ההנהלה שמורכבת מ-13 חברי מרכז המפלגה, דרשו מנבחרי "האיחוד הלאומי" בכנסת - השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ',להתנער מהמחויבות הקואליציונית עד ליישום ההבטחה לאנשי עמונה.

נציין כי השר אריאל וח''כ סמוטריץ' סיירו השבוע עם ראש המועצה האזורית בנימין, אבי רואה, ועם מפוני עמונה באתר ''גאולת ציון'' לשם מבקשים המפונים לעבור.

לאחר מכן ביקרו ראשי המפלגה במדרשה בעפרה וראו את התנאים הקשים שבהם חיים המפונים.

בכנס שנערך הודיעה הנהלת האיחוד הלאומי כי אם ''ראש הממשלה בנימין נתניהו יתנער ממחויבותו הפומבית להקמת ישוב חדש לעקורי עמונה, על נבחרי האיחוד הלאומי להתנער מהמחויבות הקואליציונית ולפעול בכל נושא בהתאם להתחייבותם לבוחריהם".

עוד כתבו חברי ההנהלה כי "כיבוד החלטות הממשלה חשוב לא פחות מהחלטות בג"ץ. הקמת ישוב חדש זה המינימום הנדרש מהממשלה לאחר ההרס והחורבן של ישוב פורח בליבה של ארץ ישראל.

"כמי שמתנגדים בתוקף להקמת מדינה פלסטינית בלב ארצנו, אנו מצפים מנבחרינו לעמוד על חידוש תנופת התכנון והבניה בירושלים ובכל מרחבי יהודה ושומרון, ולוודא שהממשלה בה אנו שותפים לא תותיר אזורים מסוימים תחת הקפאה או צמצום בניה", הדגישו.