איזה יין לקנות לפורים?
איזה יין לקנות לפורים?צילום: ISTOCK

חג הפורים מגיע אלינו, ואיתו מצוות משלוחי המנות האהובה. כל אחד מאתנו עומד בפני ההתלבטויות המוכרות כמה אני רוצה להשקיע במשלוח המנות? איזה יין יעשה הכי הרבה רושם? איך יודעים להתאים את היין למקבל משלוח המנות? ואיזה יין כדאי להביא לסעודת הפורים?

נכנסנו לחנות PYUP ברמת אשכול בירושלים, "סנטר היין הגדול בישראל" ובדקנו עם המומחים מה היינות המומלצים לחג ולמי כל יין מתאים, וריכזנו בשבילכם את ההמלצות.

PYUP מציעה יינות ממאה יקבים ישראליים ולא רק. לצד היינות הנמכרים בחנות, יש מגוון אקססוריז ומוצרים נוספים שמשדרגים את חווית השתייה כמו שוקולדים איכותיים, גבינות, סיגרים משובחים מרחבי העולם, משקאות מגוונים, כוסות ייעודיות לכל משקה, פותחנים מיוחדים ועוד. כל מה שצריך בשביל להרכיב משלוח מנות שאף אחד לא ישכח. מומלץ לשאול את נציג היין בחנות.

חנות PYUP
חנות PYUPצילום: אבנר אלקסר

PYUP חוגגת את פורים בהפנינג מכירות חגיגי, שבו כל אחד יוכל למצוא מגוון רחב של מוצרים שאיתם הוא יוכל להרכיב סוגים שונים של משלוחי מנות. מנהל החנות מספר: "המוכרים שלנו הם הטובים והמקצועניים ביותר בתחום. החנות פתוחה לקהל הרחב והלקוח יכול לקבל המלצה חמה על היינות ועל השילובים הנכונים שלהם עם משלוחי מנות מיוחדים ומוצרים נוספים". במיוחד לכבוד פורים, החנות מציעה מגוון של מבצעים ומתנות מעולם היין לחובבי היינות המושבעים. פותחן יין מקצועי בקנייה מעל 199 ₪, מחדרר יין בקנייה מעל 800 ₪, מארז 6 כוסות יין קריסטל בקנייה מעל 1200 ₪, בקבוק יין TRB מגנום 2009 או בקבוק יין בן זימרה מגנום 2013 בקנייה מעל 4,000 ₪, מקרר יין (28 בקבוקים) בקנייה מעל 6,000 ₪ ועוד מבצעים "עד לא ידע". "תחום היין הוא תחום של טעם אישי, ואנחנו כאן כדי לעזור לכל לקוח למצוא את השילוב הנכון עבור מקבל משלוח המנות ברמת מחיר וחוויה המתאימה לקונה." החנות חרטה על דגלה את קידום תרבות היין בישראל ומציעה ללקוחות ערבי יין מיוחדים המתקיימים במרתף מיוחד במתחם שנבנה בסגנון לואי הששה עשר, שם נמזגים יינות פרמיום איכותיים ומלמדים את הצרכן הסופי את רזי היין.

בחרנו באמצעות המומחים של PYUP את 7 היינות המומלצים לחג הקרוב וגם ביררנו עבור מי, לאיזה משלוח מנות ולאיזו סיטואציה מתאים כל יין.

המתנה האידאלית לחג, למי שמחפש את הטוב ביותר

קברנה סוביניון לא מסונן (UF)

יין הדגל של יקב סגל ואחד היינות המוערכים בישראל. את היין הזה תוכלו לשלב במשלוח מנות יוקרתי במיוחד לאלה המחפשים איכות בלתי מתפשרת.

זהו היין הראשון בישראל, שהלך נגד כל המוסכמות של עשיית יין בארץ באותה תקופה ולכן גם קרוי על שם תהליך הסינון שהוא אינו עובר (רוב היינות עוברים תהליך סינון). היין מופץ מידי שנה במהדורה מצומצמת. הוא עוצמתי ובו בעת מעודן ואלגנטי, ובעל יכולת התיישנות ארוכת שנים בבקבוק. היין מפתח עם הזמן משקעים שרק יעשירו אותו בטעמים. הבקבוק הוא ייחודי בעיצובו, ותוויתו ממוחזרת מעצי התות שבקרבת הכרמים. יין עטור פרסים והוא אחד היינות המוערכים בישראל.

בציר- 2011
יישון בחבית- 21 חודשים

*****************************************************************************************************

למי שמחפש יין יוקרתי ומיוחד שלא ניתן להתעלם ממנו

סופרייר פטי ורדו

יין הדגל של יקבי ברקן המתאים לחובבי יין מושבעים שרוצים להשקיע ביין מיוחד, כזה שלא ניתן להתעלם ממנו. יין שיעורר שיחה סביב שולחן החג. מתאים לפתיחה באירועים מיוחדים ממש כמו בסעודת פורים, וגם כחלק ממשלוח מנות ייחודי.

יין מסדרת העילית Supérieur . זן הענבים פטי ורדו הוא אחד מחמשת זני בורדו ומשמש ברחבי העולם בעיקר כמרכיב קטן בבלנדים אשר מוסיף צבע ומבנה. עם זאת, הפטי ורדו שגדל בטרואר הגלילי בישראל הוכיח את עצמו ככזה המסוגל להפיק יין זני שלם ומאוזן.

סופרייר פטי ורדו של יקבי ברקן מתבלט באיכויות גבוהות ומרשימות, הוא לא רק בולט ומאוזן אלא בעל רבדים רבים, מורכבות יוצאת דופן, פירותיות עוצמתית ויכולת התיישנות מרשימה. זהו יין ייחודי שמגוון את טעמי שולחן החג ומחדש גם למי שטועם ושותה יין באופן קבוע. סופרייר פטי ורדו יוצר במהדורה מוגבלת בת 6,400 בקבוקים.

בציר - 2010

יישון בחביות - 20 חודשים

*****************************************************************************************************

האקסטרה אורדינרי: יין שידברו עליו כל הארוחה

M.A.S.C

יין מתיישן, יוקרתי וייחודי במהדורה מוגבלת מיקב סגל שנמכר בבלעדיות ב PUYP, מתאים למי שרוצה להשקיע ביין מיוחד, למישהו מיוחד. כזה שיהפוך את משלוח המנות למתנה מיוחדת.

היין מציג מהפכנות מתוך מסורת- בלנד יוקרתי המשלב את זן הארגמן הישראלי יחד עם זנים קלאסיים אצילים- הקברנה סוביניון והמרלו, ומייצר זווית חדשה בתוך עולם מוכר ואהוב. זן הארגמן הוא הזן הישראלי המקורי היחיד. השימוש בו משקף את הרצון לייצר יין איכותי בעל זהות מקומית ישראלית. הזן מהווה נכס של סגל שהיה הראשון שהפיק מזן הארגמן יינות יוקרה.

בציר - 2009
יישון בחביות - 20 חודשים

*****************************************************************************************************

לכל חובבי יינות הקברנה סוביניון שאוהבים לשתות "עד לא ידע"

אלטיטיוד 585+ קברנה סוביניון

יין נפלא לכל מי שמחפש יין איכותי, מרגש ומחדש. כולנו נהנים מקיום מצוות ה"עד לא ידע", אך תמיד קיים החשש מתופעות הלוואי הידועות. במקרה הקל מדובר בכאבי ראש בבוקר שאחרי, ובמקרים פחות טובים מקיימי המצווה יאלצו לבלות את היום שאחרי במיטה. עם האלטיטיוד 585+ אין ממה לחשוש. זהו יין אלגנטי, פירותי, חלק ועדין שכיף לשתות ממנו עוד ועוד ולהיות בטוחים שהיום שאחרי החגיגות יעבור חלק.

סדרת Altitude היוקרתית מעניקה אפשרות ייחודית להשוואה בין יינות קברנה סוביניון מאותה שנת בציר שעברו תהליכי הכנה ויישון זהים ונבצרו משלושה כרמים בגבהים שונים. היינות נקראים על שם גובה הכרם בו גדלו הענבים, שהינו אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על אופי היין.

היינות בסדרת Altitude משווקים במארז יוקרתי בחנויות היין ונקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ. אלטיטיוד 585+ מקורו בכרם יפה נוף שבגליל העליון בגובה 585 מטרים מעל פני הים. ליין טעם פירותי להפליא המזכיר שזיפים שחורים ורימונים מלוכדים בארומות עץ אלון. היין מותאם לשתייה מיידית ומציג אופי אלגנטי, המתאים לשנת הבציר. יין נפלא לכל שולחן חג.

בציר - 2011
יישון בחביות 14 - חודשים

*****************************************************************************************************

יין שמתאים לכולם - לחובבי יינות גדולים ולמי שלא מבין ביין בכלל

רכסים דישון קברנה סוביניון

יין שכולם אוהבים. מציג בגאווה את מיטב הקברנה סוביניון הישראלי. יין שיכול להתאים לכל אחד בשולחן החג, גם לאלה השותים יין על בסיס קבוע וגם לאלה ששותים יין רק באירועים מיוחדים.

סדרת רכסים היא סדרת יינות Single Vineyard המציגה את המבע המיוחד של זן ענבים נבחר הגדל בכרם יחידני מובחר ואת הקשר ההדוק בין יינות סגל לבין הכרמים ברחבי הגליל העליון.

מקור ענבי קברנה סוביניון של יין זה הוא בכרם דישון המובחר שבעמק קדש בהרי נפתלי שבגליל העליון, ברום של 430 מטרים מעל פני הים.

ליין גוף מלא, טעמים עוצמתיים וסיומת ארוכה ומובחנת. היין בעל צבע בורדו עמוק עם ארומות של פירות בשלים, תבלינים ורמזים לשוקולד. דישון קברנה סוביניון ימשיך וישתבח בשנים הקרובות אך טעים להפליא כבר עכשיו. יין ממוקד, אלגנטי ורווי טאנינים רכים, שהתיישן 18 חודשים בחביות עץ אלון.

בציר – 2012
יישון בחביות – 18 חודשים

*****************************************************************************************************

למי שאוהב יין פירותי, מיוחד ונועז

ספיישל רזרב מלבק

זוהי השנה הראשונה שבה יוצא יין מסדרת ספיישל רזרב מענבי מלבק ביקב ברקן, וזו ההזדמנות שלכם להכניס למשלוח המנות אלמנט של חדשנות, לאלה שתמיד מחפשים ריגושים חדשים.

סדרת ספיישל רזרב נוצרה מתוך החיפוש הבלתי פוסק של יקבי ברקן אחר אזור הגידול הטוב ביותר עבור כל זן ענבים. הסדרה כוללת יינות זניים מענבי איכות מכרמי היקב הפזורים ברחבי הארץ, שעברו יישון בחביות עץ אלון.

ספיישל רזרב מלבק הוא בעל צבע אדום עמוק ועז וריחות תות עץ שחור, עלי דפנה ותבלינים מתוקים כגון ציפורן וקינמון. היין בעל חמיצות מרעננת, עם טעמי שזיפים שחורים מלווים בריחות מנטה, ליקר דובדבנים וטעמי שוקולד מריר.

בציר - 2014

יישון בחביות - 12 חודשים

*****************************************************************************************************

לחובבי בלנדים ויינות מורכבים. למי שאוהב טעמים מיוחדים

ריחן אסמבלאז'

מיטב ענבי הגליל יצרו יין מפתה ועשיר, שמתאים למגוון משלוחי מנות. היין מתאים במיוחד להרפתקנים וחובבי יין שמחפשים לטעום בלנדים מקומיים אך מרחיבי אופקים.

ריחן אסמבלאז' קרוי על שם הר ריחן, אשר מתנשא לגובה של 708 מטרים, והוא מהמרשימים ברכס רמת עלמה שבגליל העליון. אזור הררי זה מאופיין בסלעי בזלת ומהווה בית גידול יוצא דופן לענבי היין.

יין זה מורכב מקברנה סוביניון, מרלו, סירה ופטי ורדו. היין מציג ארומות פירותיות נפלאות של שזיפים אדומים, תפוחים ותותי שדה בשלים, משולבים באופי ירקרק ועשבוני מרענן, עם נגיעות מנטה ועלי עגבנייה. כל אלו ארוגים בניחוחות עץ אלון, וניל וקפה. זהו יין אלגנטי שיעניק חוויה מלאה כבר בחג הקרוב, אך גם יוסיף להתיישן היטב בתנאי יישון נאותים.

בציר - 2013
יישון בחביות - 12 חודשים

*****************************************************************************************************

המלצת המערכת: פנו זמן ומחשבה לרכישת יין לחג. אל תשאירו לרגע האחרון. יין נשמר היטב על המדף גם כשנקנה שבועיים מראש, בלי לחץ. חג שמח ואנין!