הרב בן דהן וליברמן
הרב בן דהן וליברמןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ועדת השרים לענייני מילואים בראשות שר הביטחון אביגדור ליברמן תתכנס ביום שני הקרוב להצגת תהליכים במערך המילואים ולדיון בשורה של הצעות למתן הטבות למשרתים במילואים.

חוק שירות המילואים מסמיך את ועדת השרים להביא לאישור הממשלה הצעות להוקרת ותגמול חיילי מילואים בתחומים שונים, על בסיס תקציבם של משרדי הממשלה הנוגעים בדבר.

בהנחיית שר הביטחון ליברמן, ריכז וקידם סגן השר הרב אלי בן דהן את עבודת המטה יחד עם בכירי צה''ל ומשרד הביטחון, ובשיתוף עם משרדי ממשלה רלוונטיים הוחלט על הטבות משמעותיות חדשות למשרתי המילואים.

מפקד מילואים פעיל במערך הלוחם ומקביליו בזרועות השונות, על פי הגדרות צה״ל, יקבלו הטבה חדשה: תגמול נוסף בשיעור של חצי נקודת זיכוי ממס, שיוענק לו אחת לשנה. שווי ההטבה הוא כ- 1,290 ש''ח (נכון לשנת 2017).

משרד הביטחון יגבש תכנית להרחבת הסיוע המשפטי הניתן כיום לכל חייל מילואים, שפוטר בשל שירותו או במהלך התקופה האסורה. כבר כיום, משרד הביטחון וצה"ל מממנים סיוע משפטי חיצוני להגשת תביעות כנגד מעסיקים בוועדות התעסוקה של המשרד.

כמו כן, בהמשך להחלטת הממשלה ממאי 2016, גובש מסמך משותף למשרדי הממשלה, משרד הביטחון וצה״ל בדבר המענה והמעטפת שיינתנו למשרתים ולבני משפחותיהם בגיוס חירום.

ההטבות החדשות מתווספות להחלטת שר הביטחון להגדיל את התגמול למשרתי מילואים עצמאיים, ולהעניק להם תוספת של 25% מעבר להכנסתם הממוצעת בעבור כל יום שבו שירתו במילואים. התוספת נועדה לשקלל את ההפסדים שעשויים להיגרם למשרתי המילואים העצמאיים כגון הוצאות קבועות ואובדן הכנסות עתידיות של העסק העצמאי, שאינן מתוגמלות כיום.

שר הביטחון ליברמן אומר כי ''זהו צעד נוסף במהלכים שאנו נוקטים לחיזוק חיילי המילואים כחלק מהתפיסה שצבא חזק מושתת על חיילים הפועלים מתוך תחושת שליחות עמוקה שיודעים ומרגישים שהם מוערכים ומתוגמלים. אין ספק שהעם כולו מעריך ומוקיר את תרומתם של חיילי המילואים ומחובתנו כממשלה לדאוג שהם ירגישו בכך גם באופן ממשי באמצעות ההטבות הללו״.

סגן שר הביטחון הרב בן דהן אמר ''אנחנו משנים תפיסה. אנחנו אומרים למילואימנקים וגם לנשותיהם שהחברה הישראלית ונבחרי הציבור מעריכים אותם, ושתרומתם אינה ברורה מאליה.

''דרשנו ממשרדי הממשלה להחליף דיסקט ולהתחיל לתת יותר לחיילי המילואים ולמשפחותיהם. גייסתי אותם למשימה ולשמחתי הם נענו ברצון. אני מודה לשר הביטחון על תמיכתו בחיילי המילואים ועל האמון שנתן בי", הוסיף בן דהן.