שרת המשפטים איילת שקד והשופטת מרים נאור
שרת המשפטים איילת שקד והשופטת מרים נאורצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה הערב (שבת) למינוי ארבעת השופטים החדשים בבית המשפט העליון.

''אני מאחלת הצלחה לשופטים במשימה שלהם - לשמור על זכויות אזרח במדינת ישראל ולשים לעיתים אור אדום ומחסום בפני שלטון שאין לו גבולות", אמרה לבני בתכנית "המטה המרכזי" בערוץ 10.

לבני, שרת המשפטים לשעבר, הדגישה שהיא ''חולקת עמוקות'' על המטרות של שרת המשפטים הנוכחית איילת שקד. ''היא רוצה בית משפט כנוע, בית משפט שלא מבקר את הממשלה ולא שם לה גבולות אלא אומר לה רק 'כן'.

"אני מכבדת את כל השופטים ומקווה ששקד תתבדה כשהיא אומרת שהיא מקווה שההגה של ספינת הדגל ילך למקום אחר. אני מקווה שההגה יישאר בידיים בוטחות של שופטים שמבינים את האחריות של בית המשפט העליון שהיום היא הרבה יותר גדולה מבעבר. הממשלה הזאת משקפת השקפת עולם אנטי דמוקרטית", תקפה ח"כ לבני.

בראיון שהעניקה שקד לערוץ 10, התייחסה גם היא למינוי השופטים החדשים. "במשך שנים רבות נבחרו שופטים שנוטים יותר לקו הליברלי ולא שמעתי על כך זעקות שבר", אמרה שקד. "הפעם הבאנו לידי ביטוי, הפוליטיקאים בוועדה, את האג'נדה שלשמה נבחרנו, וכך צריך להיות. כך אמור להיות במדינה דמוקרטית".

הוועדה למינוי שופטים בחרה ביום רביעי ארבעה שופטים מחוזיים שיקודמו לבית המשפט העליון: ד"ר דוד מינץ, שופט המחוזי בירושלים; יעל וילנר, מהמחוזי בחיפה; יוסף אלרון, נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה; וג'ורג קרא, שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב.

הם יחליפו במהלך השנה את ארבעת השופטים היוצאים מרים נאור, אליקים רובינשטיין, סלים ג'ובראן וצבי זילברטל.

הכירו את השופטים החדשים