תוקף. ח"כ מיקי לוי
תוקף. ח"כ מיקי לויצילום: מרים אלסטר. פלאש 90

ועדת השרים לחקיקה דחתה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) המבקשת להחזיר מיליוני שקלים לחיילים משוחררים.

על פי ההצעה כספי הפיקדון של חייל שהשתחרר אשר לא נוצלו, ייכנסו אוטומטית לחשבונו לאחר 7 שנים. ההצעה תעלה להצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב וצפויה ליפול בשל החלטת ועדת השרים.

כיום ניתן להשתמש בכסף בחמש השנים הראשונות רק לאחת משש מטרות הקבועות בחוק: לימודים, נישואין, דיור, הקמת עסק, הכשרה מקצועית או לימודי נהיגה ברכב.

לאחר מכן ניתן להשתמש בכסף לכל מטרה במשך שנתיים, ולאחר 7 שנים כספי הפיקדון נמחקים במידה והחייל המשוחרר לא משך אותם.

לדברי ח"כ לוי, "החלטת ועדת השרים לחקיקה מקוממת וחסרת בושה. צריך להחזיר את מיליוני השקלים בחזרה לחיילים. הכסף שמעמידה המדינה לחיילים המשוחררים בפיקדון שייך להם. החיילים הללו שירתו את המדינה והרוויחו את הכסף ביושר ובדין והם זכאים לו. אין שום סיבה בעולם שהמדינה תמחק לחיילים את הפיקדון לאחר 7 שנים גם אם לא עשו בו שימוש".

לדבריו, "הצעת החוק תחזיר לכיסם של החיילים המשוחררים מיליוני שקלים שהולכים לאיבוד וחוזרים לקופת המדינה בכל שנה. חובה לתקן את העוול הזה. זו הדרך הצנועה של המדינה ושל החברה הישראלית לומר תודה לחיילי צה"ל על שירות ארוך ולעזור להם כלכלית במשהו בחייהם האזרחיים".