הטיפול יפסק. שר הבריאות יעקב ליצמן
הטיפול יפסק. שר הבריאות יעקב ליצמןצילום: Hadas Parush/Flash90

ראש הממשלה נתניהו התגאה מספר פעמים בכך שמדינת ישראל מעניקה טיפול רפואי לפצועי הקרבות בסוריה, אך כעת מאיימים במשרד הבריאות לעצור את כל הטיפולים, מלבד במקרי סכנת חיים מידית.

ד"ר אורלי וויינשטיין, ראש חטיבת המרכזיים הרפואיים הממשלתיים, שיגרה היום (ראשון) מכתב למשרד ראש הממשל, בו היא דורשת שהמדינה תעביר לבתי החולים בצפון הנושאים בנטל הטיפול באזרחים הסורים את המימון שהובטח להם.

"כידוע, המרכזים הרפואיים הממשלתיים בצפון הארץ מטפלים מזה כארבע שנים באלפי מטופלים סורים אשר מועברים אליהם על ידי גורמי הביטחון", נאמר במכתב.

"חלקם הגדול של מטופלים אלה סובל מפציעות לחימה, חלקן מורכבות מאד, אשר מצריכות טיפול ניתוחי משמעותי", הוסיפה וויינשטיין. "מטופלים אלה מקבלים טיפול מסור ומקצועי בבתי החולים שמביא לצריכה משמעותית של משאבים בבתי החולים, של תשתיות חדרי ניתוח, כוח אדם, ציוד ומכשור רפואי. למרות שהמדינה קבעה מספר פעמים, כי אין עוררין על הצורך לשפות את בתי החולים בגין טיפול זה, לצערי עד כה הועבר אליהם תשלום חלקי בלבד".

במכתב מדגישה וויינשטיין כי למרות הבנת החשיבות ההומניטרית של הטיפול בסורים, אין ביכולתם של בתי החולים להמשיך ולשאת בנטל הכלכלי המשמעותי של הטיפול, ולכן אם לא יוסדר הנושא יעצר הטיפול בפצועים מסוריה בעוד שבוע.

"לכן, בכוונתי לעדכן את גורמי הביטחון, כי החל מה-5 במרס ועד להסדרת הנושא, לא יועברו עוד מטופלים סורים לבתי החולים הממשלתיים, אלא אם מדובר במטופל אשר נמצא בסכנת חיים מיידית", הבהירה.