המורה והשר
המורה והשרצילום: צילום מסך

ביומן ערוץ 7 הבאנו את סיפורה של ג'קלין, מורה ערבייה מוסלמית מסכנין שמאז הצטלמה עם שר החינוך נפתלי בנט והעלתה את התמונה לעמוד הפייסבוק שלה היא זוכה למתקפות ואיומים מצד חבריה למקצוע בני המגזר הערבי.

בשיחה עמה מספרת ג'קלין על פנייתה לשר החינוך ובה ביקשה לדווח לו על קשיים ניהוליים במגזר הערבי של משרד החינוך. במפגש זה הצטלמה עם השר והעלתה את התצלום לעמוד הפייסבוק שלה. בהמשך הצטרפה ג'קלין למאבקה של גילה קליין המתמודדת על מז"כליות הסתדרות המורים.

מאז זוכה ג'קלין לקיתונות של גידופים ואף איומים. "מאיימים עליי ואומרים לי שאני הולכת עם מתנחלים. הם אומרים לי שאני הולכת עם יהודים, עם הליכוד או עם הבית היהודי", היא אומרת ומקפידה לנתק בין עמדותיה לבין זיקה פוליטית כזו או אחרת. באחד מהאיומים שהגיעו אליה דרך הווטסאפ מאיים עליה מישהו בכך שאם תמשיך בפעילותה הוא 'ימרח בה את הרצפה", כלשון ההודעה.

עוד היא מספרת על שיחת טלפון שהגיעה לגיסה, אחיו של בעלה, ובה נאמר לו ש'ז'קלין צריכה לשמור על עצמה והיא תהיה אחראית למה שיקרה לה'. איומים נוספים מגיעים אליה ואל בעלה ברשת החברתית ולדבריה שמותיהם של המאיימים שמורים עימה ומדובר במורים. "הוציאו עליי כתבה שאני מסיתה חיילים שייכנסו לירושלים, תומכת בכיבוש על ירושלים. דברים שאני לא קשורה אליהם".

"אלו מורים במערכת החינוך", היא אומרת על תוקפיה, "הם מחנכים את הילדים שלנו ואני מרגישה סכנה לילדים שלנו. אני רוצה לחיות כאן בשלום ולא לאלימות". ג'קלין הגישה לפני ימים אחדים תלונה במשטרה. היום, כאשר ביקשה לברר מה נעשה בתלונתה, נאמר לה שהיא עדיין לא טופלה.

במקביל בכוונתה לפנות ללשכת שר החינוך בבקשה שזה ידאג לטפל במורים המאיימים. לפי שעה היא "מפחדת ללכת לעבודה. מישהו יחליט לדקור אותי כי בעיניהם אני נגד הערבים", היא אומרת.

להערכתה של ג'קלין "הדור החדש של המוסלמים מזדהים עם המדינה והערכים שלה אבל מפחדים להגיד את זה. הקיצוניים משתיקים אותנו".