אולי בשבת יזרקו סוכריות

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה אירחו היום (ראשון) מפגש לזכרו של אורי אורבך ז"ל, לקראת צאת אלבום שירי ילדים פרי עטו בהלחנת ניר סרי.

במהלך המפגש סיפרה מיכל אורבך, אלמנתו, על השירים של אורי, התגובות המיוחדות שקיבלו והבחירה להלחין אותם.

במפגש ביצע הזמר דניאל זמיר את ״אולי בשבת יזרקו סוכריות", גולן אזולאי הצטרף אליו לביצוע השיר ״תחרות התחפושות לכבוד החג״ ובסיום ביצעו יחד גם חברי ההרכב אנדרדוס את השיר "התפילות של האשכנזים, התפילות של הספרדים".

נחמה והנשיא, בני משפחתו של אורי ז״ל וחבריו שהשתתפו במפגש, הצטרפו אל השרים בהתרגשות.

"אנחנו מתכנסים ובליבנו געגועים גדולים, פשוט געגועים גדולים שיוצאים ונוגעים בלב", אמר ריבלין למשתתפים וסיפר על שיחותיו התכופות עם אורי ז"ל: "כשהתמנה לשר התגלה אורי במלוא יכולותיו והיצירתיות שבו, אבל תמיד היה אומר לי ששום דבר לא חשוב יותר מהילדים והנוער שלנו.

"אורי חשב שחינוך הילדים והעברת מסרים שידברו לילדים הם הדבר החשוב ביותר, שכן באותם ימים שבהם הם נפגשים עם הדברים שאותם לא הכירו לפני כן, ולומדים להעריך אותם, אלה הם הימים האלה שמעצבים למעשה את כל אישיותם בעתיד", סיפר ריבלין.

עוד אמר הנשיא: "נחמה ואני גאים מאוד ושמחים בזכות לקיים כאן כל שנה מפגש שבו אנו יכולים להיזכר באיש הטוב הזה. אנחנו נוצרים את זכרו בליבנו ושמחים על האירוע הזה שמתקיים כאן בבית נשיא מדינת ישראל".

מיכל אורבך סיפרה כי "כשאורי נפטר קרה דבר מאוד מרגש, קיבלנו מכתבי ניחומים מילדים שציירו ציורים תמימים כאלה שהם מאוד מצטערים יחד איתנו. גם מבוגרים שלחו, אורי נגע בכל הגילים. השירים שעכשיו מולחנים על ידי ניר סרי ויוצאים בדיסק, הופיעו במקור בספר הראשון "אולי בשבת יזרקו סוכריות", שיר שתפס תאוצה בפני עצמו כי אורי תפס פה את הנקודה שכל הילדים הדתיים מתחברים אליה- תמיד מוכנים לתפוס סוכריות, ומחכים לרגע הזה.

''בעקבות השיר הזה, במהלך השבעה הציעה המשוררת סיוון הר-שפי שיזרקו סוכריות לילדים בבתי הכנסת באותה שבת, ואחיינית שלי יישמה את זה בחלוקת סוכריות. מאז זה התפתח, הבאתי לכאן דוגמא של שקית אחת שחילקו בבר מצווה שנועדה לילדים ובעצמה משמשת מקום לשים את השלל״.

אורבך הוסיפה, "זה מראה איך השיר הזה, יחד עם הספר וכל הסדרה של חמשת הספרים לילדים, תפסו להם מקום בלב. ובשבת האחרונה חילקו סוכריות במאות בתי כנסת עם השיר לזכרו המתוק של אורי״.

צילום: מארק ניימן, לע''מ