נאלץ לפרוש. אלוף חגי טופולנסקי
נאלץ לפרוש. אלוף חגי טופולנסקיצילום: יוני קמפינסקי

משטרת ישראל עצרה שישה חשודים ערבים, תושבי יו"ש, מזרח ירושלים והפזורה הבדואית בדרום, אשר היו אחראים לשורה ארוכה של מקרי פריצה לבתים וגניבת כלי רכב.

החשוד המרכזי שנעצר במסגרת המבצע, שזכה לכינוי הדו משמעי "המפקדת אכ''א", אחראי, בין היתר, גם להתפרצות לביתו של האלוף במיל' חגי טופולנסקי, ראש אכ"א לשעבר בצה"ל שכזכור, פרש מצה"ל בעקבות גניבת רכבו והמחשב הצבאי שלו.

הבוקר יוגשו כתבי אישום כנגד אחרוני חברי הכנופיה באמצעות חטיבת התביעות של משטרת ישראל. חברי החוליה אחראים למספר רב של התפרצויות למושבים באזור הדרום והמרכז – ערוגות, כפר אחים, שדמה, מישר בת הדר ועוד.

על פי ממצאי החקירה, הסמויה והגלויה, חוליה זו ביצעה שורה רבה של עבירות רכוש, או הייתה אחראית לכך, תוך פגיעה ממשית בביטחונם של תושבי המושבים בדרום ובמרכז. במהלך חודש דצמבר אשתקד אירעו 5 התפרצויות באחד הלילות שבמהלכן נגנבו מספר כלי רכב במושבים ערוגות וכפר אחים הסמוכים אחד לשני.

בעקבות ההתפרצויות ובתום הערכת מצב שערכה המשטרה, הוחלט להטיל את החקירה על היחידה המרכזית לה יכולות מבצעיות וטכנולוגיות מתקדמות בשילוב עם יחידות משטרה מיוחדות נוספות.

פעילות מודיעינית וחקירתית שנועדה לאתר את האחראים למעשי ההתפרצות הרבים, הביאה לזיהוי כי מדובר בכנופיה מתוחכמת, בעלת מבנה ארגוני מסודר, המורכבת משלוש חוליות ביצועיות שנעזרו זה בזה בביצוע העבירות ופעלו באופן סדור בו לכל אחד תפקיד מוגדר במשימת ביצוע העבירה – חלקם מסיעים את השב"חים למקומות שנבחרו לביצוע ההתפרצויות, החלק האחר גונב את הרכבים ומעבירם אל "שטח קירור", ונוספים שתפקידם לאסוף את הרכבים בבוא הזמן ולהעבירם לשטחי יהודה ושומרון.

פעילות זאת נחשפה על ידי כוחות משטרת ישראל והביאה לביצוע מעצרים של החשודים, ביניהם כאמור החשוד המרכזי האחראי, בין היתר, גם להתפרצות לביתו של האלוף במיל' חגי טופולנסקי, ראש אכ"א לשעבר בצה"ל.

ממצאים שנאספו על ידי חוקרי המשטרה הביאו לכדי מעצרם של החשודים העיקריים בכנופיה בתחילת חודש פברואר השנה.

מעצרם של אלו הוארך מעת לעת בבית המשפט לטובת החקירה הסבוכה שהביאה את חוקרי התשאול לפעולות חקירתיות "צעד אחר צעד" על מנת לגבש בסופו של יום ראיות מספקות בתיק החקירה על מנת שיוכל להבשיל לכדי כתב אישום.

עבודתם של החוקרים צלחה והיום יוגשו כתבי אישום המבוססים על 12 תיקי חקירה שנוהלו במסגרת הפרשה כנגד שניים מהחשודים, ואלו יצטרפו לכתבי האישום שהוגשו בשבועות האחרונים כנגד יתר חברי הכנופיה.