יחתום שוב. דונלד טראמפ
יחתום שוב. דונלד טראמפצילום: רויטרס

לאחר שהצו הקודם שאסר על הגירה משבע מדינות מוסלמיות לארה"ב בוטל על ידי בית המשפט, מתכוון נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לחתום ביום רביעי הקרוב על צו חדש שיעמוד בדרישות בית המשפט האמריקני.

סוכנות הידיעות AP מצטטת בכיר בממשל טראמפ שסיפר כי הנשיא מתכוון להציג את הצו החדש נגד הגירה ביום רביעי הקרוב.

הצו החדש אמור היה להיחתם על ידי טראמפ כבר בשבוע שעבר, אולם דובר הבית הלבן שון ספייסר אמר במסיבת עיתונאים כי "הנשיא עיכב את החתימה על הצו החדש על מנת לוודא כי הוא ינוסח ללא רבב וייצא אל הפועל ללא בעיות".

יועצו של הנשיא טראמפ, סטיב מילר, אמר כי הצו החדש והמעודכן "יכיל שינויים טכניים קלים לעומת הצו הקודם שבוטל על ידי בית המשפט. הוא יוביל לאותה תוצאה פוליטית כמו הצו הקודם. הצו החדש יהיה התגובה של הממשל האמריקאי לפסיקת בית המשפט".

הצו הקודם ביטל את תוכנית קליטת הפליטים המוסלמים למשך 120 ימים, ואסר על כניסת פליטים מסוריה לזמן בלתי מוגבל. כמו כן קבע הצו הקודם כי פליטים ממדינות מוסלמיות ובהן עיראק, סוריה, איראן, לוב, סומליה, סודן ותימן לא יוכלו להיכנס לתחומי ארה"ב.

הצו בוטל על ידי בית המשפט האמריקאי שקבע כי מדובר באפלייה על רקע גזעי וכי הצו "גורם לנזק מיידי ולא הפיך" לארה"ב. בית המשפט גם דחה את הערעור שהגישה מחלקת המדינה האמריקאית, וכעת יודיע טראמפ על כניסתו לתוקף של צו חדש.