הרב בן דהן
הרב בן דהןצילום: הדס פרוש. פלאש 90

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) מתייחס בערוץ 7 לדוח המבקר על מבצע צוק איתן.

"ברמה האסטרטגית מה שניבט מדו"ח המבקר זה שאף אחד בצה''ל לא היה מעוניין לראות את רוח הגבורה של עם ישראל, לראות את התעוזה שאסור לוותר לאויבנו ובמקום זה נשמעו רוחות של 'הכלה' וקבלת הטרור ורצון לשמור על השקט בלי לעורר גלים בצד השני.

''בעניין הזה אין ספק שהרמטכ"ל איזנקוט מחזיר רוח חדשה ושונה. הצבא מבין שתפקידו להלחם ולהכריע, הצבא נועד לנצח את האויב ולהכריע אותו. מבקר המדינה מציף את הצורך בטיפוח רוח הגבורה של צה"ל, העוז והביטחון, ואני שמח שהיום הצבא נמצא במקום אחר. הדו"ח מאשש את האמירה של בנט בצוק איתן ומוכיח שהאמירות שלו והתביעות שלו היו צודקות", מדגיש הרב בן דהן.

לדבריו הירידה של השר בנט לשטח במהלך ימי ''צוק איתן'' הוכיחה את עצמה, "כולנו צריכים לחשוב מה היה קורה אם לפני מלחמת יום הכיפורים היו שרים שיורדים לתעלת סוואץ או לגבול סוריה ורואים את הביצורים וההכנות של הצבא הסורי והמצרי שמתכוננים למלחמה.

''אם אותם שרים היו חוזרים לממשלה ואומרים 'ראינו שמתכוננים למלחמה ואסור להיות אדישים', לו זה היה קורה והיו מגייסים את החיילים לפני, כל מלחמת יום הכיפורים הייתה נראית אחרת".

סגן השר בן דהן מאשר בדבריו שהביקורת של השר בנט כבר עשתה את פעולתה, "במבט הטקטי היתה טענה שחברי הקבינט לא קיבלו מספיק מודיעין קונקרטי וסקירות עומק לפני דיוני הקבינט. העניין הזה תוקן בעקבות הדרישה של השר בנט כבר לפני כמה חודשים. היום עבודת הקבינט טובה יותר. חברי הקבינט מקבלים סקירות מפורטות ואני בטוח שהדבר הזה תוקן".

על רקע ההרס בעפרה מצהיר סגן שר הביטחון כי מפלגת הבית היהודי תוודא שיוקם ישוב חדש לתושבי עמונה והבנייה תופשר לא רק בגושי ההתיישבות, "המראות האיומים והנוראים הם קשים, אין ספק שפסק הדין של בית המשפט העליון לא היה פסק דין של צדק, כל אחד מבין שהבתים האלה לא ישמשו אף אחד.

"לא רק בית המשפט העליון אשם אלא גם פרקליטות המדינה שבמשך שנים נטתה לקבל את עתירות ארגוני השמאל שכולם הבינו שלא באו לעשות צדק אלא רק לקעקע את ההתיישבות ביו"ש. עכשיו פנינו לעתיד - חוקקנו את חוק ההסדרה ומכאן ולהבא הכל יראה אחרת וגם הרכב השופטים החדש שבחרה חברתי השרה איילת שקד ישנה את בית המשפט העליון ואת התשובות שהיינו רגילים לשמוע.

"וודאי שאנחנו צריכים לעמוד במלוא העוצמה על הדרישה להקים יישוב חדש לעמונה ולבנות ולהפשיר בניית בתים ולאו דווקא בגושי ההתיישבות, אלה עקרונות שהבית היהודי חייב לעמוד בהם בצורה איתנה מול שאר חברי הממשלה".

סגן שר הביטחון מספר לערוץ 7 על החוק שהוא מוביל למתן זכויות לחיילי המילואים, "אתמול היה דיון של ועדת השרים לענייני מילואים. ריכזתי עבודת מטה של כמה חודשים מול כל משרדי הממשלה. הבאנו רשימה מכובדת של הטבות לחייל מילואים וגם הטבות שנוגעות לצוק איתן ולמלחמות בעתיד.

"הכנו נוהל חירום למשרתי מילואים בצו 8 כי היו עשרות אלפי חיילים שהתגייסו בצו 8 בצוק איתן והפרו בבת אחת את שגרת חייהם. המדינה חייבת להתחשב בכך ולהאריך את הזמן לתשלום דו"חות או חובות לרשויות. אישרנו את הנוהל לפיו חייל שמגויס בצו 8 הוא ואם הוא נשוי גם אשתו יוכלו לקבל דחייה לבחינה אם זה ממוסד אקדמי או מוסד אחר".