עיצוב בר מתוקים
עיצוב בר מתוקיםצילום: פנימה

כשאנחנו ניגשים לעצב בר מתוקים, חובה להחליט על גוונים שולטים. הגוונים שתבחרו ישלטו בכל פרט ופרט בבר המתוקים שלכם - החל מהממתקים עצמם, צבע המפה, הסרטים, וכלה בתגיות שתצמידו לכלים ולאוכל.

היום, עם שפע הממתקים המוצע בחנויות, לא מסובך למצוא ממתקים כמעט בכל צבע שתבחרו. את ההשלמות לגוונים שבחרתם אפשר לעשות גם עם קצפת בצבע תואם או אפילו בסוכריות הקטנות שתפזרו על הקאפקייק.

אתם יכולים גם להחליט שאתם רוצים שולחן צבעוני במיוחד, ושבעצם כל צבעי הקשת העליזים ייכנסו לבר מתוקים אחד. בכלל, את הממתקים הצבעוניים אפשר גם לשלב בצורה חלקית בשולחן שנבחרו בו צבעים שולטים אחרים. לדוגמה: בשולחן שהכחול-צהוב שולטים בו אפשר לשלב באזורים מסוימים צנצנת מסטיקים או סוכריות עדשים בכל הצבעים, ובלבד שהצבעים ששולטים הם צבעים עזים.

בבר המתוקים שעיצבתי בתמונות, שהוא בר בסגנון וינטג', הצבעים השולטים הם צבעי הפסטל - תכלת וורוד עתיק. לגוונים אלו לא יתאימו שילובים אזוריים של ממתקים צבעוניים.

משחקי גבהים

חשוב מאוד שיראו את כל המתוקים בשולחן. לכן ההגבהות ימוקמו בהדרגה - מהנמוך שבחזית השולחן לגבוה שבסוף השולחן. כהגבהות אפשר להשתמש בקופסות עטופות בנייר עטיפה תואם, ארגזים הפוכים, קופסאות וכלים שונים.

חשוב שיראו הכל
חשוב שיראו הכלצילום: פנימה

סימטריה

את הבר יש לארגן בצורה מסודרת, כמו פאזל שכל חלק תופס בו את מקומו המדויק. אני אישית אוהבת לעצב ברים עם סימטריה מסוימת, כך שהגבהה שיש בצד אחד תהיה גם בצד השני, אבל אין זה מחייב.

כלים

כמו במשחקי הילדים, נתאים ממתקים לכלים. לכן, כדאי לקחת זמן לניסויים לפני העיצוב ולהחליט מראש היכן למקם כל מאכל. את הסוכריות על מקל מומלץ להעמיד בתוך כלי עם בסיס שטוח.

אם אתם מעוניינים להעמיד אותן בצורה ישרה אפשר גם לנעוץ את המקלות בתוך קלקר.

בעוד עוגיות מסוימות יתאימו לצנצנת עוגיות, את הפטיפורים או הגליליות כדאי למקם על משטח ישר כמו מראה או פלטת זכוכית. במקום מראה או זכוכית, אפשר גם להניח על קאפה דקה עטופה בטפט.

תגיות אוכל

עיצוב גרפי של תגיות מאוד מוסיף ומשלים את ההרמוניה של הצבעים והמוטיב שבחרנו לבר המתוקים. אפשר להוסיף את התגיות עם סרט על צנצנות העוגיות או לחבר אותן לכלים השונים. אפשר להצמיד תגיות ישירות לממתקים על ידי מדבקה או בעיטוף אישי של הממתק והתגית בצלופן.

בבר המתוקים של בת המצווה בסגנון וינטג', עיצבתי תגיות בסגנון רטרו עתיק ובגוונים תואמים.

אביזרי עיצוב נלווים

אביזרי עיצוב נותנים את המוטיב לבר. לדוגמה, לבר של ברית (או בריתה) או קידוש להולדת התינוק נשלב אלמנטים של תינוקות כגון עגלה, דובי או כל צעצוע שהוא. בבר שלפנינו שילבתי לפי בקשת ילדת בת המצווה בובות חרסינה עם נגיעות וינטג'.

כדאי לזכור שבר מתוקים, כשמו, צריך להכיל קודם כול את דברי המתיקה. לכן לא נגזים בהעמסת אביזרי עיצוב נלווים שאינם מכילים ממתקים. ברוב המקרים המקום צר מלהכיל את כל המתוקים, ובמילא גם אביזרי עיצוב הנוספים. לכן כדאי שהכלים עצמם יהיו מעוצבים וייתנו את היופי בשולחן.

הטיפ של ליאת

עיצוב בת-מצווה על רגל אחת

כהמשך לקו העיצובי בבר, גם השולחנות יעוצבו בסגנון רטרו. השולחנות יעוצבו בגוני טקסטיל תכלת עתיק והפרחים ייתנו גוני ורוד.

לאורך השולחן נפרוס ראנר תחרה, נוסיף גם תחרה למפיות שמונחות על הצלחת ולבתי הנרות.

לאורך השולחן נניח אקססוריז בסגנון וינטג': כלובי ציפורים עם נר דולק, זרי פרחים בכוסיות תה בסגנון רטרו, פנינים וכדומה.

שי הולם לילדות באירוע יהיה עגילי פנינה בתוך קופסת מתנה בגוני האירוע.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי