אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) ארבע וחצי שנות מאסר על מועאד עבד רבה, ערבי תושב צור באהר, שהיה שותף לחולייה שפעלה בשם ארגון דאעש ותכננה להוציא לפועל פיגוע נגד כוחות הביטחון.

עבד רבה הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של חברות בהתאחדות בלתי מותרת וקשירת קשר לביצוע פשע. החוליה שבה היה חבר תכננה לפוצץ מטען חבלה מתחת לרכב ביטחון במטרה לפגוע בחיילי צה''ל.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, במהלך שנת 2014 החל הערבי לצפות דרך רשת האינטרנט בסרטים הקשורים בדאעש. עבד רבה צפה בנאומים של ראשי ארגון הטרור וכן בתיעוד מעשי רצח ופשיטות שנעשו על ידי מחבלי דאעש. חלק מן הסרטים נשלחו אליו על ידי עליאן וסמיר. עליאן היה פעיל וחבר בארגון דאעש וסמיר הינו דודו של עבד רבה ותומך בארגון.

במהלך אותה תקופה פגש עבד רבה באיש דת מוסלמי המלמד לימודי דת וכן מלמד את האידיאולוגיה של דאעש ובמהלך שנת 2015 הגיע עבד רבה למסגד ולמד עם אחרים על אידיאולוגית ''המדינה האסלאמית''.

באוקטובר 2015 פנה עליאן אל עבד רבה ואל סמיר והציע להם ''לבצע ג'יהאד נגד ישראל'' ולייצר מטען חבלה שיופעל נגד רכב ביטחון. השניים הסכימו לכך. במסגרת זו חיפש עבד רבה באינטרנט כיצד להכין פוטסיום וכן שוחחו השלושה על פיגוע בעזרת מטען חבלה. עבד רבה אף הגיע למקום בו שהו סמיר ועליאן וראה כיצד השניים מפוצצים מטעני חבלה מאולתרים אותם הכינו.

בהמשך רכשו סמיר ועליאן טלפון סלולארי, שישמש כשלט רחוק להפעלת המטען, וכן רכשו מטחנת קפה לטחינת החומרים הנצרכים לייצור המטען, מד-אמפר ואבקת תחמוצת ברזל. השניים שוחחו ביניהם על כך שאת הפיגוע יבצעו בשם דאע"ש.