איחוד הצלה
איחוד הצלהPhoto by Corinna Kern/Flash90

בן שיתיאת סיים ביום ראשון האחרון קורס חובשים והחל להתנדב כחובש באיחוד הצלה בסניף תל אביב. את מקרה החירום הרפואי הראשון אליו הוזעק הוא לא ישכח לעולם.

"ביום ראשון סיימנו את קורס החובשים של איחוד הצלה", מספר שיתיאת לעיתון "ישראל היום". "אחרי חצי שנה של הכשרה, אני סוף סוף יכול להתחיל להתנדב ולהציל חיים".

אתמול בבוקר קיבל שיתיאת את הקריאה הראשונה שלו ונדהם לגלות מי המטופל. "ברשת הקשר דיווחו על תינוק מפרכס ממש לא רחוק ממקום העבודה שלי בתל אביב. התחלתי להתקדם למקום ואז הבנתי שמדובר בבית של אחותי. הגעתי למקום בתוך שתי דקות מרגע הקריאה. הרגעתי את אחותי ואמרתי לה שהכל יהיה בסדר", סיפר.

למרות הלחץ הגדול שהיה שרוי בו, שיתיאת תפקד בצורה מקצועית: "ברגעי הטיפול פעלתי באופן אוטומטי, ממש כמו שלמדתי בקורס החובשים. האמבולנס הגיע למקום כשבע דקות אחרי. הראל פונה לבית החולים ולמרבה השמחה הוא חזר הביתה אתמול בלילה".

"כאשר החלטתי להתנדב והתחלתי את הקורס ידעתי שאני רוצה לעזור, אבל לא שיערתי שהמטופל הראשון שלי יהיה הראל. עכשיו אני מבין שבסופו של דבר אנחנו עוזרים לא רק למי שקרוב אלינו מבחינה פיזית, אלא גם עוזרים לקרובים ולאהובים שלנו".