מתוך הסרטון של חותם
מתוך הסרטון של חותםצילום: חותם

הצעת עבודה עבור סרטון המסביר רעיונות פרו-משפחתיים בעמוד הפייסבוק של איגוד מקצועות האנימציה (הנפשה) נמחקה מיידית והמפרסם נחסם מהעמוד.

ההודעה שנמחקה נכתבה ע"י גיל רונן, יו"ר תנועת המשפחה (ועורך מדור "הקרב על המשפחה" בערוץ 7), אשר ביקש הצעות מחיר עבור סרטון אנימציה שיסביר את הפוליטיקה מאחורי פעילות הממסד האנטי-משפחתי בישראל.

ההודעה הקצרה ציינה שאנימטור שייקח על עצמו את העבודה צריך לקחת בחשבון שהוא עלול להיות מותקף ע"י הממסד הנ"ל.

הדברים נכתבו על רקע מתקפה חריפה שספגו האנימטורים שיצרו את סרטון ההנפשה בנושא שירות בנות דתיות בצבא, עבור ארגון חותם.

כאמור, ההודעה נמחקה מיידית לאחר הופעתה, ומנהלת בשם April Hail Eris הודיעה כי היא זו שמחקה את ההודעה. "כבר היו פה כל מיני הודעות של שמאל קיצוני וימין קיצוני וקרניזם ומה לא, אבל צריך למתוח את הגבול איפושהו, ואני בוחרת למתוח אותו במה שמחזיר אותנו לימי הביניים", הסבירה.

בעד המשפחה? אתה כמו חמאס

הדברים עוררו דיון סוער, כאשר מספר משתתפים מחו על מה שראו כסתימת פיות.

בהמשך הצטרף לדיון דובר ועד איגוד מקצועות האנימציה וכתב תחילה כי אמנם "לא היה מקום למחוק את מודעת הדרושים בלי פניה למפרסם קודם לבירור על מה מדובר בדיוק". "זו היתה טעות וזה אני כותב בשם ועד האיגוד", אמר.

עם זאת, קבע, "המודעה נכתבה בצורה מעורפלת בכוונה כדי ליצור מצג שווא של לגיטימיות". אילו היה נערך בירור מול המפרסם על "טיב" מזמין העבודה, הסביר, "אני מבטיח לכם שהיא היתה נמחקת".

"לא ניתן לארגונים שמזוהים במובהק עם פגיעה באנשים על רקע דתם או נטייה מינית במה לפרסם בקבוצה שלנו, לדוגמה לה פמיליה, חמאס, KKK להב"ה וכו'", סיכם דובר הוועד. "ניהול קבוצה פעילה מאוד של 4,100 איש היא עבודה קשה, נלמד את המקרה הזה ונסיק מסקנות לעתיד".

כעבור כמה שעות נראה כי חל שינוי בעמדת ההנהלה וזו כתבה כי "אין לנו כל רצון לחסום או למחוק פוסטים, כל עוד אינם מקדמים שנאה, אלימות או השמצה... חשוב להדגיש ולהבהיר שהפוסט שנמחק לא היה בעל שום זהות פוליטית [...] הסיבה למחיקה היתה בשל התחושה של אחת ממנהלות הדף שמדובר בפוסט שמקדם מסרים פוגעניים כלפי נשים לאחר שהתקבלו מספר לא קטן של תלונות עליו. בעקבות המקרה חידדנו את הנהלים למחיקת פוסטים ואנו מקווים שאפשר להתקדם הלאה".

מטעם תנועת המשפחה נמסר כי מדובר בהשמצה פוגענית בפורום נרחב וכי היא שוקלת את המשך צעדיה.