רמי לוי: בשר טרי קפוא הוא הטעייה

איש העסקים רמי לוי מספר על השינוי שחולל עם ייבוא עצמאי של בשר ללא פערי תיווך ומכס, ומתייחס לבעייתיות שבבשר הטרי-קפוא.

ערוץ 7 , ה' באדר תשע"ז

רמי לוי
רמי לוי
צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מי שמגיע למעדניות רשת המרכולים של רמי לוי נתקל בתפנית שמתרחשת בו לאחרונה, המחירים הטריות ואפילו האריזות כבר לא מה שהיה שם עד לא מכבר.

בראיון לערוץ 7 מספר רמי לוי על המהפך שעברו המעדניות ברשת שלו.

"כבר יותר משנה אנחנו מייבאים את הבשר באופן עצמאי לאחר שקיבלנו ממשרדי האוצר והכלכלה מכסות של כמה טונות של בשר לייבוא. מתחילת 2016 החלטנו להוציא את הבשר הקפוא מופשר ולמכור רק בשר טרי אמיתי באיכות הטובה ביותר בחצי מחיר, בניגוד למתחרים שלנו שממשיכים למכור קפוא מופשר".

גם בעסקי העופות חל שינוי "החלטנו להוציא מהווטרינות עופות ולהביא עופות טריים ארוזים ללא מגע יד אדם, כדי שהצרכן יקבל את האיכות הטובה ביותר בלי שיקרה משהו לעופות מבחינה בריאותית".

הייבוא העצמאי ללא מכסים, מסביר לוי, הוא הגורם המרכזי להוזלת מחירי הבשר והעופות עד כמעט חצי המחיר, "ולכן נותנים את הבשר איכותי מבחינת האיכות והטריות בחצי המחיר, במחיר שבעבר היה נמכר הבשר הקפוא מופשר".

בדבריו קובע רמי לוי כי בשר קפוא מופשר אינו אלא הטעייה, כלשונו. "מי שקונה בשר קפוא שהמופשר ונמכר כטרי, למעשה מטעים אותו, כי קונים כאילו טרי שהופשר ומקפיאים שוב וזה אסור מבחינת משרד הבריאות שאוסר הפשרה והקפאה חוזרת.

גם בענף הדגים השתנו מחירים אצל רמי לוי והוא מספר על הורדת מחירים של עשרות אחוזים, וגם זאת בעקבות הייבוא העצמאי. "אם דג היה נמכר בארבעים שקלים לקילו, היום הוא נמכר ב-24 שקלים ולפעמים גם ב-19.90. ברוב הרשת יש מהפך ואנחנו מוכרים רק דגים טריים".

בין השאר נשאל רמי לוי אודות המחירים השונים בין סניף לסניף ברשת שלו. הוא משיב וקובע כי "92 אחוז מהמחירים זהים" ושמונת האחוזים האחרים מותאמים לתחרות בכל מקום ומקום, אך בכל אופן "אם אתה משקלל את זה מדובר בחצי אחוז לפה או לפה, ולא בהבדלים משמעותיים".

על סוגיית הייבוא העצמאי הפוסחת על מתווכים בדרך נשאל רמי לוי אם הוא אינו מעורר בכך את כעסם של פרטנרים שעימם הוא עובד. "באופן טבעי הרבה כועסים עליי במדינת ישראל. הובלנו דרך שנועדה להוריד את המחירים והרבה אנשים זה לא מוצא חן בעיניהם, אבל מצד שני, אני יודע שגרמתי למיליוני אנשים שאני משרת אותם להיות מאושרים וכאלה שאין להם יכולים לקנות. זו האסטרטגיה שלי. הובלנו דרך להוזלת סל המזון בישראל בין 20 ל-25 אחוזים ואנשים מאושרים, ואני עוד יותר מאושר שאני יכול לאפשר לאנשים לקנות במחירים הוגנים וזולים".