יוחאי דמרי
יוחאי דמריצילום: דוברות הר חברון

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, הגיב לפיגוע היום (רביעי) בחוות מור שבו בנס נפצע אדם רק באורח קל בפיגוע דקירה.

"ברוך השם בנס גדול ובתושיה רבה הצליח שבתי, בעל החווה, להגיע לאקדח ולנטרל את המחבל שנכנס לסלון ביתו כשבחדר הסמוך נמצאים אשתו וילדם הפעוט. הערב הוא יום הנישואין של הזוג שמעתה גם יחגוג את נס הצלתם".

דמרי הוסיף "בשבועות האחרונים זכינו לשקט בזכות עבודתם המסורה של כוחות הביטחון אך השקט לא יטעה. יש אויב שמטרתו להרגנו לא מפסיקה מנשימתו הראשונה ועד האחרונה. היחס לאויב זה כפרטנר הינה טעות והורסת כל אפשרות לשלום ולשיח עם אלה הראויים לכך.

מרחוק ובראייה גזענית וחד מימדית של אחים תועים שמבחינתם יהודה ושומרון הם ערי החושך, נראים כל הערבים אותו דבר".

"אותם פיות הדורשים מאיתנו להכיל מחבלים ולראותם כבני אדם הם הגורמים העיקריים לכך שאין שלום. אני קורא לממשלת ישראל ולגורמי השטח לגרש מהר חברון את המחבלים.

יש להתיחס לאירוע כאילו בוצע הטבח ולפעול כנגד תאי הטרור הנמצאים בהר חברון. הם ומשפחותיהם ידועים ומוכרים לכוחות הביטחון וניקיון השטח מהם יהיה הגורם הראשון במעלה להמשך החיים המשותפים בהר חברון ובמדינתנו כולה. על הדרג המדיני לאפשר זאת כאילו משפחה נרצחה היום. ותודתי לקב"ה שיצאנו בנס מיום זה", דברי דמרי.

זירת הפיגוע
זירת הפיגועצילום: מועצת הר חברון

מחקירה ראשונית עולה עולה כי בעל חווה בן 33 שמע רעש ויצא החוצה מביתו. הוא פגש במחבל עם שני סכינים ורץ בחזרה לביתו במטרה לקחת את אקדחו, אבל המחבל הספיק לדקור אותו. המחבל הוא סעד מוחמד עלי קיסייה, צעיר בן 24 מהעיר דאהרייה שליד חברון

חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום הגיעו למקום וקבעו את מותו של המחבל. בתוך כך, הוענק לפצוע טיפול רפואי והוא לא פונה לבית חולים. חובש בכיר במד"א שמואל קורן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע בהכרה מלאה ומתהלך במקום. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישה ומצבו קל ויציב".

לאחר הפיגוע נכנסו כוחות צה״ל לכפר דאהרייה, הגיעו לבית המחבל ותחקרו את בני משפחתו. זמן קצר לאחר האירוע נתבקשו תושבי טנא עומרים הסמוכה לחוות מור להישאר בבתיהם.