מעבר תרקומיא
מעבר תרקומיאצילום: עופר אוחנה

תושב קרית ארבע תובע את רשות המעברים ואת החברה המפעילה את מחסום תרקומיא בגין התעמרות והתנכלות.

התביעה הוגשה לבית משפט השלום בירושלים באמצעות עו"ד איתמר בן גביר ורשות המעברים נדרשת לשלם סכום של מאה אלף שח בשל מה שהוגדר, "התעמרות בלתי פוסקת של עובדי הביטחון ואנשי צוות הניהול במעבר הגבול תרקומיא – שלוחי הנתבעות, בתובע ובמשפחתו, אשר באה לידי ביטוי, בין היתר, במניעת מעבר במחסום ללא סיבה ועיכוב סתמי בהסוואה של 'בידוק', תוך מתן יחס מזלזל ומתנשא, קללות ואיומים".

בכתב התביעה מפורטים חמישה אירועים בהם התושב הגיע למחסום בגפו או עם משפחתו, והמאבטחים במקום התנהגו בצורה שערורייתית, לשון התביעה.

כך לדוגמא בחודש דצמבר 2012 הגיע התושב למחסום והתבקש להציג תעודת זהות, אך גם לאחר שהציג את התעודה, המשיכה הבודקת במקום לתחקר אותו, ואף החליטה לעכב אותו במשך דקות ארוכות, בשלב מסוים הגיע מנהל המשמרת שאיים על התובע שהתלונן בפניו והודיע לו כי הוא לא יעבור במחסום.

בעקבות אירוע זה התלונן התובע על תפקוד עובדי המחסום ומאז הם החריפו את הפגיעה בו.

באירוע אחר ולאחר שהתלונן על תפקוד עובדי המחסום עוכב התובע במשך שלושים דקות כאשר ברכבו היו גם רעייתו ושתי פעוטות ללא כל הצדקה, באירוע נוסף נאמר לתובע כי כל פעם שיעבור במחסום יעשו לו "טרור", וכי הוא יעוכב היות והעובדים במחסום מבקשים ללמד אותו לקח.

גם ביולי 2016 עוכב התובע במשך חמישים דקות תוך דין ודברים עם המאבטחים שהודיעו לו כי בעקבות ההתחכמות שלו והעובדה כי הוא מגיש תלונות נגדם הם לא יעבירו אותו...בכתב התביעה נטען כי המאבטחים עוולו בעוולת הרשלנות, וכי שללו את חירותו לשווא ללא כל סיבה.

עו"ד איתמר בן גביר אומר הבוקר, "זו לא הפעם הראשונה שאני נתקל בתלונות על מחסום תרקומיא ולצערי גם במחסומים אחרים, יש מאבטחים שמרשים לעצמם להתנהג כלפי המתיישבים ביחס של זלזול והתנשאות. חשוב לציין כי ישנם מאבטחים אדיבים, אך יש כאלה שהם בבחינת עשבים שוטים, וכתב תביעה זו מוגש למען יבינו כולם שתושבי יהודה ושומרון אינם אזרחים סוג ג' ואנשי רשות המעברים חייבים לנהוג כלפיהם ביחס אדיב, ראוי וודאי ודאי לא להתעמר בהם ולשלול חירותם לשווא"