עשהאל שבו נישא לבחירת לבו שרי
עשהאל שבו נישא לבחירת לבו שריצילום: saycheeze

מאות האורחים באולם לא הסתירו את התרגשותם, ובמהלך החופה אף עין לא נותרה יבשה כאשר לבמה הוזמן לאמירת ברכה משבע הברכות הלוחם מ', שחילץ את עשהאל בן התשע במצב קשה מהבית הבוער ובכך הציל את חייו.

עוד בירך את הזוג הצעיר הפרמדיק מעוויה כבאהה, שטיפל במסירות בעשהאל לאחר חילוצו מהבית.

בשיחה עם העיתון 'בשבע' אמר החתן הנרגש כי "מדובר בסגירת מעגל. לאורך החתונה הרגשתי שאמא והאחים שלי נמצאים יחד איתי. זו שמחה גדולה שמהולה בעצב, אבל אחרי כל מה שעברתי, אני בחרתי בחיים והמשכתי קדימה והחתונה הייתה רגע של ניצחון בשבילי".

הפיגוע באיתמר התרחש בליל חמישי, אור ליא' בתמוז ה'תשס"ב, 20 ביוני 2002. המחבל הגיע לאיתמר בשעה 21:00 לערך ופרץ את הגדר ההיקפית ונכנס לבית משפחת שבו. הוא רצח באכזריות את אם המשפחה רחל (בת 40) ואת שלושת בניה: נריה (בן 15), צביקה (בן 12) ואבישי (בן 5). במהלך הלחימה באירוע נפצעו שני ילדים נוספים - אביה (אז בת 13) ועשהאל (אז בן 9).

יוסף טויטו (בן 31), אב לחמישה, שהיה מפקד כיתת הכוננות, נהרג כשנורה על ידי המחבל, שהתבצר בבית, בעת ניסיון החילוץ. הלחימה נמשכה כשעה ובמהלכה חילצו הלוחמים את עשאהל הפצוע שהסתתר בארון באחד החדרים. המחבל ניסה להימלט מהבית דרך חלון האמבטיה ונהרג לאחר קרב קצר בחצר הבית.