מעצר מביך בורשה. אילוסטרציה
מעצר מביך בורשה. אילוסטרציהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

משטרת ורשה עצרה השבוע את אלנה פופטודורובה, מנהלת הסניף של "הוועד היהודי-אמריקאי" בוורשה ולשעבר שגרירת בולגריה לארה"ב, לאחר שצעדה אל מחוץ לחנות ה"דיוטי פרי" בשדה התעופה בוורשה כאשר היא מחזיקה במוצרי קוסמטיקה בשווי 400 דולר.

בעקבות המעצר הודיעה פופטודורובה כי היא פורשת מתפקידה הבכיר ב"וועד היהודי-אמריקאי" ולטענתה "הפרישה נובעת מסיבות אישיות".

הוועד היהודי-אמריקאי הוא ארגון שנועד לשמור על זכויותיהם של יהודים במדינות מחוץ לארה"ב. ראשי הארגון הודיעו כי הם מקבלים את התפטרותה של פופטודורובה, ואת מקומה תמלא פעילה בכירה אחרת בוועד היהודי-אמריקאי בשם אגניישקה מרקייביץ'.

במהלך החקירה טענה פופטודורובה כי המעצר בוצע עקב אי הבנה. לטענתה, היא החזיקה את מוצרי הקוסמטיקה בידיה כאשר היא קיבלה שיחת טלפון מאימה החולה, וצעדה אל מחוץ לחנות על מנת לנהל את השיחה עם אימה כאשר היא שוכחת כי היא עדיין מחזיקה את המוצרים בידיה. למרות זאת, היא הודתה באשמת הגניבה.

"האישה הודתה באשמה והחזירה את הפריטים הגנובים. לאחר מכן היא שוחררה" סיפר דובר משטרת ורשה תומאש אולשצ'וק לסוכנות הידיעות JTA.

במהלך שתי קדנציות, בין השנים 2002 עד 2008, ולאחר מכן בין 2010 עד 2016, שימשה פופטודורובה גם כשגרירת בולגריה לארה"ב. בעבר היא גם שימשה כמתרגמת הרשמית עבור ראש הממשלה הקומוניסטי של בולגריה, טודור ז'יבקוב.