הצלם דוד רובינגר ז"ל
הצלם דוד רובינגר ז"לצילום: Oren Nahshon / FLASH90

הצלם הותיק גרשון אלינסון שמתעד כבר חמישים שנה את ההתיישבות בגוש עציון וחברון נפרד מידידו דוד רובינגר מבכירי הצלמים בארץ וחתן פרס ישראל לתקשורת, שנפטר הלילה בגיל 92.

רוביגנר שהתפרסם בצילומיו ההסטוריים בין השאר של הצנחנים בכותל במלחמת ששת הימים ושל קבלת הפנים למשוחררי אטנבה צילם רבות גם ביו"ש.

אלינסון מספר לערוץ 7 על המפגשים הראשונים עם רובינגר, "הוא צילם במשך שנים עבור מגזין טיים, הוא היה בא לצלם בחברון אירועים שונים ואת ההתיישבות וכל פעם הוא פגש אותי וצלמנו ביחד. הראתי לו כל מיני מקומות מיוחדים ומה כדאי לצלם בהתיישבות וככה הכרתי אותו. הוא היה אומר לי שכל פעם שיש לי תמונות מיוחדות שאני אעביר לו".

לדבריו האהבה לצילום איחדה בין השניים למרות הפער האידיאולוגי, "בשנים האחרונות הוא לא הגיע ליו"ש אבל אנחנו הפכנו לידידים למרות הדעות השונות. התמונות שלו באמת היו מיוחדות הוא היה בודק כל צילום לאט לאט מצלם קודם מכל מיני זוויות ומצלם אנשים שונים. כל הזמן הוא היה צמוד למצלמת הלייקה שהייתה תלויה על הצוואר והוא היה מיד מתעד ומצלם".

אלינסון מספר שרובינגר לא היסס להגיע גם למקומות המסוכנים ביותר, "הוא היה כזה באופיו, מגיע לכל מקום ולא עושה חשבון העיקר לעשות את התמונה, הוא היה בין הראשונים שהגיעו לכותל עם הצנחנים. היו לו קשרים עם שרים וראש ממשלות והוא הצטרף לטיסות רבות, כולם מאוד כיבדו אותו ושיתפו אותו בארועים רבים בתולדות המדינה. אבדנו צלם חשוב ואדם יקר ערך יהי זכרו ברוך".