חיילים בודדים
חיילים בודדיםצילום: פלאש 90

השבוע הסתיים קורס עברית בבסיס מחווה אלון. את הקורס סיימו 460 חיילים מ-37 מדינות שונות אשר מתוכן 357 חיילים בודדים .

קורס העברית נמשך כחודשיים וחצי וכולל בתוכו טירונות וקורס עברית, מטרתו היא לשלב את החיילים בצורה הטובה ביותר לאחר שלמדו את השפה. את הקורס סיימו 3 פלוגות עולים במעמד הסיום השתתף ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז.

אחד החיילים הבודדים שסיימו את הקורס, אלחו מארגנטינה עלה ארצה בגפו. הוא מספר לערוץ 7 על החוויות הראשונות בישראל, "הקורס עבר ממש מצוין יש לנו מפקדות ממש טובות שיודעות ללמד, הגענו לכאן כמעט בלי עברית ועכשיו כולם מאוד השתפרו. באתי מארגנטינה בלי להכיר את הארץ אבל ידעתי שכיהודי הדלת פתוחה בפניי ואפשר להתגייס ולשרת בצבא".

הוא מקווה בקרוב לפגוש את המשפחה שנותרה בארגנטינה, "במשפחה שלי לא רגילים שמישהו טס רחוק מדיי מהבית, אבל הם אמרו לי שאעשה מה שאני רוצה. אני מקווה לבקר אותם מאוחר יותר אולי בדצמבר".

אלחו מקווה לעשות שרות משמעותי, "אני הולך לשרת בביטחון שוטף בגבול הצפון. עד עכשיו הטירונות עברה ממש בסדר הייתי מוכן גם מבחינת כושר גופני וידעתי מראש שצריכים לעשות שכיבות שמיכה".

בנתיים הוא גר כחייל בודד בקיבוץ בית קשת, "קיבוץ בית קשת זה הבית שלי זה מקום יפה ומיוחד ויש לי כבר חברים חדשים מברזיל צרפת ואנגליה. האוירה פה בארץ מאוד טובה ואפשר לדבר עם כולם ולהרגיש כמו משפחה".

את העלייה ארצה הוא תולה בחינוך הטוב שקיבל בבית, "אני לא רציתי ללמוד באוניברסיטה וחשבתי שאם יש לי אפשרות לעלות למדינה שלי ולשרת בצבא שנחשב לצבא הכי חזק אז זה משהו שאני אממש אותו. אני חושב שחינוך של בן אדם מתחיל קודם כל בבית ובבית קיבלתי חינוך טוב מאבא ואמא. היה לי גם חבר טוב שיש לו סבים בארץ הוא היה פה ואמר לי שזה מקום טוב עם נוף יפה רק שצריך קצת כח כי פה לא מדברים ספרדית אלא עברית".