ח"כ אילן גילאון
ח"כ אילן גילאוןפלאש 90

17 חברי כנסת הצטרפו ל'סיירת ח״כים' שצפויה לקיים פשיטות פתע על מוסדות חוץ-ביתיים, בהם בתי אבות, מוסדות פסיכיאטריים ועוד. זאת על רקע שורת מקרי ההתעללות שנחשפו בתקופה האחרונה.

מאחורי היוזמה עומד ח"כ אילן גילאון (מרצ). לדבריו, "ביקורים מסוג זה כבר הביאו לסגירתם של מוסדות שהתנהלותם כלפי החוסים בהם חרגה מכל פרמטר של יחס בכבוד לחסרי הישע הנתונים לחסדיהם".

במכתב ששלח גילאון לחברי הכנסת לפני כשבועיים, קרא להם להצטרף ליוזמה כשטען כי חסרי הישע והאנשים הכי פגיעים, חלשים ומודרים בחברה שלנו נמצאים בתת תנאים מחפירים.

"מדי יום נחשפים סיפורים על חוויות שלא היינו מאחלים לגרועים שבאויבינו, אנשים שאתרע מזלם והם נמצאים במצב שבו הם זקוקים לטיפול מחוץ לביתם. מדובר על כל המערכת: בתי האבות, בתי החולים הפסיכיאטריים, הוסטלים, מסגרות מגורים, ועוד", כתב גילאון.

הוא הוסיף, "לכן קראתי לכלל חברי הכנסת, משמאל ומימין, להצטרף אליי לסיירת שתעבור מוסד-מוסד, מחלקה אחר מחלקה, ובית אבות אחר בית אבות, כדי לראות באופן אישי את תנאי הטיפול והמחייה שם, ולשים סוף להמצאות של המקומות האלה בחצר האחורית של החברה הישראלית, ובעיקר לשים סוף לתופעות המחפירות של התעללות בחסרי הישע החוסים בהם".

ליוזמה נרתמו חברי כנסת משלל סיעות הבית. ב'מפגש התנעה' שהתקיים בכנסת, הסביר גילאון כי הקבוצה, אותה כינה "סיירת", תערוך חלוקה לקבוצות של חברי כנסת שיגיעו לרשימה של מקומות עליהם התקבלו דיווחים על מקרי התעללות או הזנחה של חוסים, ואלה יגיעו לשם לביקורי פתע במטרה לבדוק את הדברים ולהתרשם.

בסוף כל ביקור ימלוא דו"ח סיכום ביקור, שיאוגד לבסוף למסמך כללי על אודות התנהלותם של המוסדות המבוקרים.