הבית היהודי
הבית היהודיצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפלגת הבית היהודי מעבירה היום (שישי) מסר ברור לראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות אי קיום הבטחתו לתושבי עמונה להקים עבורם ישוב חדש בבנימין.

יו"ר ''הבית היהודי'' שר החינוך נפתלי בנט אמר הבוקר "הבטחות יש לקיים. ראש הממשלה הבטיח לתושבי עמונה להקים ישוב באופן מיידי ואף חתם על הסכם מולם לפני מספר שבועות.

"תנועת הבית היהודי קוראת לראש הממשלה לקיים את הבטחתו, ועומדת על כך שזה יקרה באופן מיידי. חבל שתושבי עמונה נאלצים לשבות רעב למען דבר כה מובן מאליו של קיום הבטחת ראש ממשלה", אמר.

גורמים בליכוד הגיבו לדברי בנט ומסרו: "אנו קוראים לשר בנט להפסיק את הסיבובים הפוליטיים על גבם של תושבי עמונה. אף אחד לא קונה את זה ובייחוד לא תושבי עמונה שיודעים היטב מי נלחם ופעל למענם באמת ומי בעיקר קשקש על זה בתקשורת.

"הטקטיקה הידועה של בנט לקחת החלטה שכבר התקבלה ולהציב אולטימטום לקיומה מביכה ומזלזלת באינטליגנציה של הציבור בכלל ושל תושבי עמונה בפרט", הוסיפו הגורמים.

גורמים בבית היהודי הגיבו בחזרה, "אנו מעריכים את פועלו של ראש הממשלה ומשוכנעים שהוא יקיים את הבטחתו החתומה להקים יישוב חדש למפוני עמונה".

יו"ר מטה עמונה אביחי בוארון מודיע על פתיחה בשביתת רעב
יו"ר מטה עמונה אביחי בוארון מודיע על פתיחה בשביתת רעבצילום: אלירן אהרון

אתמול הכריזו תושבי עמונה כי הם פותחים בשביתת רעב במחאה על כך שטרם הוקם להם יישוב חדש, כפי שהתחייב ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אנחנו מרגישים שביבי מורח אותנו, זו תחושה של קבצנים", אמרו במסיבת עיתונאים שנערכה מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים.

"ההסכם נחתם בשם ראש הממשלה והדרג המדיני כולו, על-ידי ראש לשכת ראש הממשלה יואב הורביץ, מנכ"ל המשרד אלי גרונר והחשב אבי ביטן - שלושת אנשי הצוות הקרובים ביותר לנתניהו, שלא היו חותמים בלי הנחייתו הישירה", אמר יו"ר מטה עמונה, אביחי בוארון.

"בהתחלה אמרו לנו להמתין כי דונלד טראמפ רק נכנס לתפקיד נשיא ארה"ב. אחר כך אמרו לנו לחכות לפגישה איתו, ובתום אותה פגישה טענו בפנינו שזה לא פשוט וחיכו שנישבר, שנרפה ושנרד מהדרישה שלנו. קיוו שהציבור ישכח. לנו אין כוונה להרפות וגם הציבור לא שוכח ולא סולח".

"הסכם זה שנחתם עם המדינה, אם יעמוד למבחן משפטי, יחייב את המדינה בבית המשפט. אנחנו לא רוצים להביא את ראש הממשלה לדוכן העדים", אמר בוארון.

תושבי עמונה פותחים בשביתת רעב