יצחק הרצוג
יצחק הרצוגצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ועדת השרים לחקיקה בכנסת תדון מחר (יום א') בהצעת החוק להנצחה, הכרה, מחקר ותיעוד פרשת היעלמותם וחטיפתם של ילדי תימן, המזרח והבלקן, אותה הניח ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג.

הצעת החוק שתובא לאישור ועדת השרים לפני שתובא להצבעה טרומית במליאת הכנסת, מציעה מסלולי הנצחה, מחקר ותיעוד של הפרשה ובין היתר לקבוע יום הנצחה שנתי, דיוני מליאה מיוחדים, מחקר ותיעוד אקדמי ושילוב חומרי הפרשה בחומרי הלימוד.

הצעת החוק נועדה להקל על העוול ועל הכאב שחוות המשפחות מאז אותן שנים של קליטת המונים, עם הקמתה של מדינת ישראל, על ידי הכרה בפרשה ובמצוקתן של המשפחות.

"חשיפת הפרוטוקולים של הפרשה החמורה לא יכולה להוות את קו הסיום בטיפולה. צריך לעבור לשלב הבא ולתקן מעט מן העוול שנעשה למשפחות. על החוק חתמו חברי כנסת רבים מכל סיעות הבית ואני מקווה שהועדה תחליט פה אחד לאשר את הצעת החוק החשובה שחוצה מחנות ומפלגות", אמר הרצוג.

הרצוג התייחס למטרת החוק ואמר כי "החוק אותו אני מביא בא להציע את השלב הבא - הנצחה של הילדים שנעלמו, מחקר ותיעוד של הפרשה כולה. זאת כדי לרדת לשורש האמת ולחשוף אותה גם בחלוף עשרות בשנים ולעשות צדק היסטורי עם הכאב ועם האמת עמה המערכת כולה חייבת להתמודד ולהכיר."