שפירו נואם בכנס ב-INSS
שפירו נואם בכנס ב-INSSPhoto by Matty Stern/U.S. Embassy Tel Aviv

המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) הודיע הבוקר (ראשון) על הצטרפותו של שגריר ארה"ב בישראל לשעבר, דניאל שפירו, כעמית אורח בכיר; הוא יחל את עבודתו במכון כבר בשבוע הקרוב.

שפירו ייקח חלק במספר תכניות מחקר של המכון ובהן: יחסי ישראל-ארה"ב, יחסי ישראל עם הקהילה היהודית בארה"ב, ישראל-פלסטינים, העולם הערבי, וכן בתכנית המתמקדת בחברה הישראלית ובדעת הקהל.

בהישענו על ניסיונו העשיר כשגריר ארה"ב בישראל, כמנהל בכיר במועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן בנושאי המזה"ת וצפון אפריקה, ובמגוון רחב של תפקידים כיועץ בכיר בנושאי חוץ לקונגרס האמריקאי, יבחן שפירו את התמורות העתידיות ביחסי ישראל-ארה"ב, בתקופה המאופיינת באתגרים ובהזדמנויות אזוריות ובהתפתחויות פוליטיות וחברתיות בישראל ובארה"ב.

בהקשר זה, יחקור שפירו את האתגרים וכן את המענים האפשריים ויציע את המלצותיו למדיניות שתוביל לחיזוק הקשרים האסטרטגיים, הכלכליים והחברתיים בין ישראל לארה"ב ולשימור כמו גם להרחבה ולחיזוק האינטרסים המשותפים לשתי המדינות.

לדברי ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלוף (מיל') עמוס ידלין, "השגריר שפירו מציג ניסיון עשיר ומערכת קשרים ענפה בישראל, בארה"ב ובמזה"ת. בהמשך לכהונתו המוצלחת ביותר כשגריר ארה"ב בישראל, שפירו יחזק משמעותית את המחקר של INSS ויתרום רבות לשיח הציבורי בסוגיות מפתח בילטרליות ובנושאי מדיניות אזורית".

שפירו מציין, "המכון למחקרי ביטחון לאומי מציג את המחקרים וניתוחי המדיניות הטובים בישראל. זכיתי במהלך השנים ליהנות מהכנסים האיכותיים ומהפרסומים אשר מעדכנים ומרחיבים את הידע של מקבלי ההחלטות בישראל, בארה"ב וברחבי העולם. אני גאה להצטרף לצוות המוכשר של המכון למחקרי ביטחון לאומי".