דוד דאור
דוד דאורצילום: פלאש 90

הזמר דוד ד'אור שלח מכתב חריף למנהל תחנת הרדיו גלגלצ נדב רביד, ובו טענות קשות נגד התחנה.

המכתב מגיע לאחר ששיר חדש שהוציא ד'אור לא הצליח להיכנס לפלייליסט של התחנה.

״העוול והיסורים שנגרמו לי על ידי התחנה אותה אתה מנהל היו קשים מנשוא. במשך שנים רבות, יותר מעשור, חנקתם את יצירתי והעלמתם שירים נפלאים מקהל המאזינים, רק כי אתם יכולים", כתב הזמר.

דאור הוסיף, "בא לכם ליצור סטייל חדש, משהו שמגניב אתכם באופן אישי. לא התייחסתם לביקורות המוזיקליות המופלאות שקיבלו השירים, לא התייחסתם לאהבת הקהל שמגיע ב״ה בהמוניו להופעות, לא התייחסתם לאיכויות ולסאונד שירה אחר ולא שבלוני שבא לידי ביטוי בשירים. רציתם לבנות את פס הקול הישראלי דרך האזניים המאוד ספציפיות שלכם, זאת למרות שאתם לא תחנה פרטית".

הזמר הזכיר כי "מידי פעם כששיר שלא הכנסתם לפלייליסט ממש תפס, בלית ברירה הוספתם אותו לרשימה, כדי לנסות להישאר מעודכנים".

"העולם הוא עגול נדב יקר, כשעושים כל כך הרבה רע ועוולות, זה תמיד חוזר אליך בסוף. היום אתה מפקד התחנה, אך אין לדעת היכן תהיה כשתסיים את תפקידך. כולנו נפגשים בסוף. האנרגיה הקשה הזו שקורעת את ליבי לגזרים והנסיון הנוראי שלכם להשתיק את קולי ואת יצירתי".

"היות וטיבה של אנרגיה לא להיעלם, אני מבין היום מעבר לכל ספק שאין שום סיכוי שאיזשהו שיר חדש שלי יושמע אצלכם בתחנה, ואני לא מתכוון לשלוח אליכם יותר שום סינגל חדש שלי".

ד'אור טען במכתבו כי "אריק איינשטיין, חברי הטוב, שגם בו פגעתם פגיעה גדולה ואנושה אמר 'גלגלצ לא בפלייליסט שלי'. הנזק שגרמה התחנה שלכם למוזיקה הישראלית עוד יחקר וילמד בעתיד. הרסתם מרקם יפהפה של סגנונות ויצירה מקורית, בלי אחריות, בלי חמלה ובלי הבנה אמיתית במוזיקה (לא חושב שאיש מכם מחליטי ההחלטות הוא בעל תואר אקדמי מוזיקלי). זה נורא, זה עצוב, זה מקומם אבל זו המציאות. בישראל 2017 משתיקים אומנות. אתם צריכים להתבייש במעשיכם, יבוא יום וכולם יראו ויבינו כמה נורא הדבר שעשיתם לאמנים רבים בישראל ואיזה יצירות מופלאות הוחרמו על ידיכם בכאב גדול", לשון המכתב.

"לא יתכן שהם יקבעו את הסגנון המוזיקלי לעם ישראל, רק על פי טעמם האישי. כוועדה ציבורית עליהם להתחשב בכל סוגי הקהל, גם אלה שאוהבים את יצירותי ולא לפגוע במרקם המוזיקלי העדין והמיוחד שקיים בארץ. אני לא בא ממקום קורבני או מתבכיין, ב״ה אני מצליח ודורש זכות שמגיעה לי כחוק. לחסום יצירה של אמן זה כמו לנתק אדם מהחמצן שהוא נושם, זה גזר דין מוות ליצירה ועוול גדול לאמן. התחושה שלי היא שהם קצת התבלבלו משכרון הכוח, עד שהחלו לחרוץ גורלות מי יחיה ומי ימות, ללא שום קריטריונים מוגדרים וברורים".

מגלגלצ נמסר בתגובה: "ישיבות התוכן בגלגלצ, בדומה לכל מערכת עיתונאית אחרת, מבוססות על שיקולי תוכן ענייניים ומקצועיים בלבד. הציבור מצביע באוזניים ומאזין לתחנה מתוך הבנה, כי לנגד עניינו עומדת רק טובת המאזינים, ואנו מוכיחים זאת פעם אחר פעם. אנו מאחלים הצלחה רבה לאמן וליוצר דוד דאור, צר לנו מאוד על אכזבתו, וכמובן שנמשיך ונבחן כל שיר שיגיע למערכת בלב חפץ ובצורה עניינית".