קיבל כמאה אלף שקלים במרמה. אילוסטרציה
קיבל כמאה אלף שקלים במרמה. אילוסטרציהפלאש 90

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) לבית משפט השלום בירושלים נגד צאלח אלבדאוי, תושב בית חנינה בן 47, בגין עשרה אישומים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

בכתב האישום נטען כי אלבדאוי הביא במרמה את קורבנותיו לכך ששילמו לו סכום של למעלה ממאה אלף שקלים, כל זאת בנסיבות מחמירות הבאות לידי ביטוי, בין היתר, בשימוש במצגי שווא לגבי פעולתם של גופים שלטוניים ותוך כדי ניצול מצוקות.

על פי כתב האישום, אלבדאוי נהג להציג עצמו במרמה כעובד משרד הפנים, כאיש משטרה או כאדם בעל קשרים עם שירות הביטחון הכללי וגורמים בביטוח הלאומי, ונקט בדרכי מרמה שונות כדי לרכוש את אמונם של המתלוננים.

כך לדוגמא, אלבדאוי הקשיב לסיפוריהם של קורבנותיו ובמהלך השיחה היה עשה עצמו משוחח בעברית עם "גורם מוסמך" המוסר לו נתונים עליהם או בני משפחתם "בזמן אמת". אלבדאוי נהג להיפגש עם חלק מהאנשים בבית קפה ברח' הלני המלכה הנמצא בסמוך למשרד הפנים בירושלים והציע להם כי ישלם עבורם חלק מהסכום שלטענתו עליהם לשלם למשרד הממשלתי הרלוונטי וגם כך רכש את אמונם.

באף אחד מהמקרים לא עשה אלבדאוי פעולה כלשהי עבור קורבנותיו בגופים השונים לגביהם הציג את מצגי השווא.

באחד המקרים הציג אלבדאוי מצגי שווא לפיהם הוא בעל קשרים בביטוח הלאומי והסביר למתלונן כי ניתן לערוך לאשתו ועדה דחופה בביטוח הלאומי וכך היא תקבל קצבת נכות נוספת לזו שהיא מקבלת. עבור הטיפול בעניין ביקש אלבדאוי 4500 ש"ח כאגרת תשלום לרופאים של הוועדה. בהמשך אמר לו אלבדאוי בכזב כי הוא יכול להשיג לו תו נכה ורכב נכה בהנחה, זאת תמורת 8500 ש"ח נוספים.

במקרה אחר יצר אלבדאוי מצג שווא שהוא מנהל במשרד הפנים, והבטיח לעובדת בבית מלון בו התארח, כי יסדר לה ולבעלה אשרות כניסה ועבודה בישראל תמורת 4000 ש"ח ובהמשך ביקש עוד 2000 ש"ח כדי לקדם את האישורים האמורים.

במקרה נוסף יצר אלבדאוי מצג שווא בפני אדם שפגש בבית חולים בהר הזיתים, לפיו הוא מנהל במשרד הפנים, ואמר כי יוכל לסייע לו לפנות פולשים מקרקע שבבעלותו. לשם כך, העביר המתלונן לנאשם סכום של 4500 ש"ח ועוד סכום של 2000 ש"ח כמקדמה למהנדס. כעבור יומיים סיפר הנאשם בכזב כי אנשי שב"כ מבצעים חקירה נגד אותם פולשים, וכי על המתלונן לשלם עוד 4000 ש"ח על תיק השב"כ.