רגב מציגה את הלוגו
רגב מציגה את הלוגוצילום: דוברות שרת התרבות והספורט

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב הציגה הבוקר בישיבת הממשלה את הלוגו לציון יובל ה-50 לשחרור ירושלים ואיחודה.

הלוגו שיעטר את נייר המכתבים של משרדי הממשלה השונים וילווה את אירועי חגיגות היובל לכל אורך השנה והפרסומים אודותם, הוצג בפתח ישיבת הממשלה וזכה לשבחים רבים.

"הלוגו הזה מספר את הסיפור האמיתי של ירושלים", פתחה השרה רגב את הסברה על אופיו של הלוגו ומה שהוא מסמל. "הבסיס של הספרה 5 הוא הנבל שמזכיר לנו את דוד מלך ישראל שקבע את ירושלים כבירה הנצחית שלנו לפני למעלה מ-3,000 שנה. והראש של הספרה זהו האריה - סמלה של העיר ירושלים עד היום. הספרה 5 מייצגת באופן סמלי את ציר הזמן של תולדות ירושלים - מדוד המלך ועד חטיבה 55 של הצנחנים, שנכנסה דרך שער האריות ושחררה את ירושלים במלחמת ששת הימים".

בתוך הספרה 0 (אפס) ניתן לראות את דגל ישראל ששב להתנוסס ולהתנופף מעל חומות העיר העתיקה, מעל הכותל והר הבית. הצבע הנבחר של הלוגו הוא זהב, כמו בשיר הכמעט-נבואי, של נעמי שמר "ירושלים של זהב".

לפני שחתמה את הסברה אודות הלוגו, התייחסה השרה רגב לסלוגן "50 שנה לשחרור ירושלים. ירושלים מאוחדת ומאחדת", שנבחר ללוות את הלוגו.

"עובדת שחרורה של ירושלים חייבת להיות מעל המחלוקות הפוליטיות. ראיתי את התגובות בנוגע להתעקשות שלי על הלוגו הזה ועל המילה 'שחרור' והצטערתי מאוד. אני מצטערת על כל ישראלי, מימין או משמאל שמערער על ההגדרה הזו של ירושלים משוחררת", אמרה השרה רגב.

רגב הוסיפה: "הזיקה של העם היהודי לירושלים היא אולי העמוקה ביותר שיש בתולדות האנושות בין עם לעיר. אם אנחנו לא מסוגלים לומר לעצמנו ששחררנו את ירושלים מדורות של כיבוש זר, אז איך אנחנו יכולים לבוא בטענות כלפי העולם?! ירושלים שוחררה לפני 50 שנה. זו זכות גדולה שלנו להיות הדור שרואה את הפלא הזה בעיניו - עם ישראל חי בירושלים. עם ישראל בונה את ירושלים ואנחנו נמשיך לעשות זאת עוד שנים רבות".