הרב הלל הורביץ בטקס היוםחזקי

עשרות עובדי חברות הקדישא מירושלים והסביבה התאספו אמש (מוצאי שבת) לאירוע ''הוקרה והתחזקות'' במלון שבע הקשתות מעל פסגת הר הזיתים בירושלים.

הרב הלל הורוביץ, ראש מועצת בתי העלמין בירושלים, פתח את דבריו בדברי ברכה לרגל התאספות החשובה לקראת ז' באדר- יום פטירתו של משה רבינו. יום בו נהגו חברות הקדישא לצום.

הרב הורוביץ נתן לכל המשתתפים, סקירה על פעילות מועצת בתי העלמין בכל המישורים- הר הזיתים, הר המנוחות ובית הלווית שמגר.

"בעניין הר הזיתים, אנחנו זוכים לכונן שינוי משמעותי", אמר הורוביץ. "המועצה לקחה על עצמה לטפל בעניין מתוך תפיסה ביטחונית וחינוכית. המועצה יוזמת מידי חודש בחודשו אירוע המביא ציבור רב אל הר הזיתים".

בנוסף, יש לציין, סיפר הרב הורוביץ, שאף מצבה לא חוללה בהר הזיתים בתקופה אחרונה- מזה למעלה משנה וחצי. "זכינו לסיים את בניית הגדר בגובה של שלושה מטרים ובאורך של קילומטר. בהזדמנות זו, אנחנו מודים לחברי הנהלת מועצת בתי העלמין, להנהלת המחלקה למבני דת בעיריית ירושלים שבראשות הרב יצחק הנאו, ולמשטרת ירושלים על פעילותם החשובה ותרומתם לעניין".

שר הדתות, דוד אזולאי, אשר עשה מאמצים רבים להגיע לאירוע בירך את כל המשתתפים, ושיבח את פעילות הקודש. "אני מכיר ומוקיר את הפעילות שאתם עושים. רק מי שמכיר, יודע להעריך. במעמד זה, אני חייב להודות להנהלת מועצת בתי העלמין בראשות הרב הלל הורוביץ על עשייתם. היום יותר ברור מתמיד , שרק נוכחות מסיבית בהר הזיתים תגרום לתחושת ביטחון באזור".

רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, אמר כי "יש לי זכות להשתתף באירוע שמאחד את כל חברות הקדישא- האחדות חשובה. כל העוסקים בפעילות החשובה יבורכו מפי עליון, ושנזכה בקרוב לתחיית המתים במהרה".

צילום: אלי קובין