למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהצילום: פלאש 90

הממשלה היתה אמורה לאשר היום (ראשון) את העברת סמכויות ראש הממשלה בנושא היתרי עבודה בשבת לשר צחי הנגבי מהליכוד. בתום דין ודברים הוחלט לדחות את ההחלטה בנושא לישיבת הממשלה בשבוע הבא.

כזכור, המדינה נדרשת להעניק היתר לקיום משחקי כדורגל בשבת בשל עתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי התנועה למדינה יהודית, הדורשת לאכוף את החוק האוסר על העסקת עובדים בשבת ללא היתר. על מנת לאפשר מתן היתר שכזה לענף הכדורגל, יש צורך באישור ועדת שרים מיוחדת המורכבת מראש הממשלה, שר הדתות, ושר העבודה והרווחה.

ראשי ש"ס ויהדות התורה, השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן, הביעו התנגדות מהותית למהלך ולהעברת הסמכויות לשר הנגבי, וביקשו לקיים דיון מיוחד בנושא. כאמור, נקבע כי הנושא יעלה לדיון בישיבת הממשלה הבאה.

שר בממשלה נשאל במהלך הישיבה היום מדוע לא להפסיק את משחקי הכדורגל בשבת ולהעבירם ליום חול, ובתגובה הביע התנגדות נחרצת ואמר: ״מה, אנחנו איראן?".

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי-האיחוד הלאומי) אמר לערוץ 7 אחר הצהריים כי ''השבת חשובה ויקרה לא רק לדתיים ולחרדים אלא לכלל אזרחי ישראל ובהם ציבור ענק של שומרי מסורת. חיוב המשחקים בשבת פוגע באזרחים ישראלים רבים והעברתם לימים אחרים נכונה וצודקת, הן כלפי שחקנים שומרי מסורת והן כלפי אוהדים רבים שרוצים להגיע למגרשים אך בגלל השבת נמנעים מכך''.

לדברי אריאל, ''מניעת אישור ממשלתי היום ודחיית הדיון לשבוע הבא היה נכון ומתבקש ואני מקווה ששאר השרים יבינו זאת ויפעלו למציאת פתרון קבע שלא יפגע בציבור ישראלי רחב של שומרי מסורת''.