מסצ'וסטס (ארכיון)
מסצ'וסטס (ארכיון)צילום: רויטרס

מרכז הקהילה היהודית (JCC) בעיר ספרינגפילד שבמסצ'וסטס, ארה"ב, פונה בגלל כתובת שהתגלתה על קיר מלתחות הגברים.

סוכנות הידיעות JTA מסרה כי ה-JCC של ספרינגפילד פונה בסביבות השעה שלוש אחר הצהריים ביום שישי. צוות סילוק הפצצות של העיר, ביחד עם שוטרים ולוחמי אש, ערכו חיפוש בבניין אך לא מצאו דבר, לפי הדיווחים המקומיים.

"מרכז הקהילה היהודית שלנו מסמל הכלה, רבגוניות וקהילתיות", מסר לעתונאים העוזר למנהל הראשי של ה-JCC. "אנחנו 'חדר הסלון' של הקהילה ונמשיך להיות הסלון של הקהילה".

ראש עיריית ספרינגפילד, דומניק סרנו, הבטיח מצדו: "אמשיך לפעול עם הרשויות ברמה המדינתית והפדרלית בכדי לרדוף את האיש או האישים שביצעו את הפשע המרושע הזה, בתקווה להביאם בפני משפט צדק במהירות".

"גל איומי הפצצות והוונדליזם נגד מרכזים ובתי קברות יהודיים הוא לחלוטין בלתי נסבל, הוא נורא ולא תהיה כלפיו כל סובלנות. יש להתמודד איתו במהירות. כל מה שאני או המשטרה שלנו יכולים לעשות למען הקהילה היהודית שלנו, ייעשה".

יותר ממאה מוסדות יהודיים – רובם מרכזי JCC – קיבלו איומי פצצות מתחילת השנה האזרחית. בשבועיים האחרונים הושחתו בתי קברות יהודיים בפילדלפיה, סנט לואיס ורוצ'סטר שבניו יורק. בנוסף, היו שני גלים של איומים נגד מוסדות יהודיים בשבועיים הללו. אלה הגלים הרביעי והחמישי מתחילת השנה.

אדם אחד נעצר בקשר לאיומים. חואן תומפסון, בן 31, עיתונאי שמאלן, ככל הנראה איים על שמונה מוסדות יהודיים לפחות, במטרה לסבך את חברתו לשעבר. האיש נעצר בסנט לואיס במדינת מיזורי.