משרד המשפטים נגד העו"ד של הממשלה

עו"ד לאה רקובר, היועצת המשפטית של משרד המשפטים, מתנגדת למינויו של עו"ד הראל ארנון למי שייצג את המדינה בבג"צ חוק ההסדרה במקומו של היועמ"ש מנדלבליט שמתנגד לחוק.

כזכור, המשטרה גיבשה תשתית ראייתית נגד עו"ד ארנון, בחשד לכאורה לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון, בעת שהיה עורך דינו של ארי הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה שגם בעניינו גובשה תשתית ראייתית.

במסמך אשר נחשף הערב (א') בתוכנית "הפטריוטים" בערוץ 20, תוקפת היועצת המשפטית של משרד המשפטים את ההחלטה למנות את עו"ד הראל ומעבירה רמז עבה לגבי עמדתה על המינוי.

"יש לעמוד על כך שהחשדות המיוחסים לעו"ד ארנון נוגעים לעבודתו כעורך דין", כתבה רקובר, "רוצה לומר, קיים ציר מקשר מובהק בין התחום שבו פעל עוה"ד ארנון ולגביו התעוררו חשדות בדבר כשרות מעשיו, לבין התחום בו נבחנת אפשרות קבלת שירותיו של עוה"ד ארנון – בייצוג הממשלה בפני בית המשפט".

"בהקשר זה אף נעיר כי הפעולות המיוחסות לעוה"ד ארנון, ובהן החשד לעריכת הסכם פיקטיבי, חמורות במיוחד ביחס לסטנדרט הפעולה המצופה מעורך דין ובוודאי ממייצג רשות שלטונית...".

רקובר לא הסתפקה בכך וקוטלת את בחירת הממשלה בארנון כיועץ משפטי חלופי לממשלה. "מעצם המטלה עליה הוא מופקד, שומה עליו להפעיל אמות מידה מקצועיות וערכיות דווקניות... נראה כי בחירה באדם שנגדו חקירה תלויה ועומדת, מתרחקת מרחק רב מדי ממאפייניו ההולמים את הגורם שראוי כי ייצג גוף של המדינה בפני בית המשפט".