אלעד
אלעדצילום: פלאש 90

האפליה העדתית בחינוך החרדי: בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (ב') כי עירית אלעד מחויבת לקיים רישום איזורי בסמינרים כבר לקראת שנת הלימודים הבאה.

בית המשפט הבהיר כי עירית אלעד מבזה את בית המשפט באי קיום החלטותיו וקבע כי עליה לפרסם מודעות מטעמה המאפשרות רישום איזורי ובזו הלשון:

"החלוקה לשיבוץ תלמידות בסמינרים לבוגרות בית יעקב תהיה חלוקה אזורית. תלמידות מבית הספר בית יעקב באזור העליון באלעד יתקבלו לסמינר 'דרכי חנה'. כלומר, הסמינר 'דרכי חנה' יהיה מוזן מתלמידות בית הספר בית יעקב באזור העליון באלעד. תלמידות מבית הספר בית יעקב האזור התחתון באלעד יתקבלו לסמינר 'לדעת חכמה'. כלומר הסמינר 'לדעת חכמה' יהיה מוזן מתלמידות בית הספר בית יעקב באזור התחתון של העיר".

השופטת נאוה בן אור אף קבעה כי בכל יום שהמודעות הללו לא יפורסמו, עיריית אלעד תחויב בתשלום בסך 1000 שקלים ליום. במקביל חויבה עיריית אלעד לשלם לעותרים 15,000 שקל הוצאות הבקשה לביזיון בית המשפט.

בית המשפט נדרש לסוגיה לאחר שעמותת נוער כהלכה באמצעות עורכי הדין יואב ללום וראובן ביטון עתרו לבית המשפט נגד עירית אלעד בטענה כי היא אינה מקיימת את פסיקת בית המשפט משנת 2015 במסגרתה סוכם בין המדינה, משרד החינוך ועיריית אלעד ומוסדות נוספים בעיר אלעד לבין באי כח העותרים כי הצדדים יפעלו על פי מתווה הקובע למעשה איזורי רישום בעיר אלעד.

לטענת העותרים, עירית אלעד לא יישמה את החלטת בית המשפט והוגשה על ידם בקשה לפקודת בזיון בית המשפט. כאמור, בית המשפט קיבל את העתירה.

בתגובה הגיב ח"כ אשר (דגל התורה) כי מדובר בהחלטה מקוממת. "בנות ישראל לא יתחנכו על פי שיקולי ביזיון בית המשפט", אמר.