משתתפי אירוע הנח"ל החרדי, הערב
משתתפי אירוע הנח"ל החרדי, הערבצילום: דובר צה"ל

היום, (שני) חגג הגדוד החרדי הקרבי הראשון 18 שנים להיווסדו בעצרת מיוחדת במעמד מפקד פיקוד המרכז, האלוף רוני נומה, הרב הצבאי הראשי, תא״ל אייל קרים, יו"ר עמותת נצח יהודה הרב ירון דוד, הרב דוד פוקס, הרב שאול עבדיאל, הרב יצחק בר חיים, בוגרי הגדוד ולוחמי הגדוד.

גדוד נצח יהודה הוקם כגדוד הנח"ל החרדי הראשון והיווה חלוץ בכל נושא שילוב החרדים בצה"ל. לימים הפך להיות גדוד חי"ר בחטיבת כפיר ובשנה האחרונה הוביל את הלחימה בטרור במהלך גל הפיגועים האחרון.

בקרוב יחזרו לוחמי הגדוד לקיים תעסוקה מבצעית בגזרת בנימין, הגזרה עליה הגנו במהלך גל הטרור.

מפקד הגדוד, סגן אלוף איתמר דשל, ציין כי "גם שהתגייסה הקבוצה הראשונה לגדוד אשר מנתה 31 חיילים, לא היה ניתן לחזות את הפלא שקיים היום, גדוד לוחם ומנצח, המאחד בתוכו את כל שבטי ישראל מבית ומחוץ לארץ. מודל לחיקוי לפרוייקטים נוספים בתחום גיוס הלוחמים לצה״ל. אני גאה לפקד על גדוד המהווה היום חוד החנית בלחימה בטרור באיוש במסגרת חטיבת כפיר".

הרב יצחק בר חיים, מרבני עמותת נצח יהודה, הוסיף, "אנחנו היינו עדים היום למעמד מרגש שמוכיח ומדגיש את הצלחתנו לאורך השנים. אנו מאמינים באמונה שלמה שקיומנו מראה לכל עם ישראל שאפשר לשרת בצה"ל בלי להתפשר על אורח חיים חרדי".

"כפי שהיה ניתן לראות הערב אלפים כבר בחרו במסלול של נצח יהודה, השתלבו בצה"ל והגשימו את חלומם - להגן על עמנו מבלי להתפשר על קלה כבחמורה. אנחנו חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית ונמשיך לפעול בכל התחומים בלי לוותר על הערכים שחשובים לנו", דברי הרב בר חיים.

צביקי קצור, מנהל חטיבת הבוגרים בעמותת 'נצח יהודה', סיפר, "כבוגר הגדוד התרגשתי לראות את מאות הבוגרים והחיילים שבאו הערב. לפני כמעט שני עשורים מחלקה קטנה בבקעת הירדן עשתה את הבלתי אפשרי וכיום יש מעל 10,000 בוגרי מסלולי צבא חרדים".

"אנחנו בחטיבת הבוגרים פועלים על מנת לשלב אותם בצורה המיטבית בחיי האזרחות. אנו מסייעים בקבלת מלגות, בעריכת קורסים וסדנאות, בהכוונה תעסוקתית ובהשמה. לאחר שני עשורים ניתן לומר היום בפה מלא לכל המפקפקים שאנחנו גאים בשרותנו הצבאי ועל כך שאנחנו משולבים בעשייה, תוך שמירת תורה ומצוות. המוטו שלנו הוא להשתלב מבלי להשתנות ואנחנו מוכיחים שזה אפשרי", אמר קצור.

אודי דרור, ראש החטיבה לגיוס באגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון, סיכם, " אנחנו מציינים יום מרגש במיוחד עבורנו. יום המהווה אבן דרך נוספת במאמץ לגיוסם של הנוער החרדי למסלולים מהם יצמחו המנהיגים הבאים של הנוער החרדי. זהו תהליך הדרגתי היסטורי בו מספר החיילים החרדים הלוחמים המתגייסים לצה"ל ילך ויגדל, זוהי משימה לאומית חברתית חשובה שתתרום לחברה הישראלית בכלל ולחברה החרדית בפרט".